PC start niet op en BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

reigerboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
3
Hallo, ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.

Het probleem is dat mijn portable pc vast is gelopen tijdens een spelletje dat mijn zoontje op spele.bla deed. Uitzetten was de enige optie, niks reageerde meer.
Hierna wilde ik de pc weer opstarten maar iedere keer zodra het zwarte scherm met "windows XP" in beeld kwam, kwam er een micro seconde een blauw scherm, waarna de pc opnieuw opstartte, Dit gaat zo al keer op keer. Opstarten in veilige modus gaat ook niet. En ik kan met geen mogelijkhied het blauwe scherm lezen, dit is volgens info waarschijnlijk een blue screen of death (BSOD), maar de foutcode kan ik dus niet lezen, want de pc is dan alweer aan het rebooten.

Wat moet ik nu doen, bijkomend probleem is dat ik niet wil dat data van C verloren gaat, foto's en documenten. Kan een bootable dvd rom uitkomst bieden of is er iets beters?

help groetjes Diana
 
probeer met install-cdrom van windows op te starten (wel eerst in de BIOS volgoorde aanpassen), daarna repareren of...
 
probeer met install-cdrom van windows op te starten (wel eerst in de BIOS volgoorde aanpassen), daarna repareren of...

ja bios kan ik bereiken via f12 en opstarten van cd rom is ingesteld, maar nee helaas, zou graag die of...... van je vernemen
 
Misschien heb je hier iets aan?

bedankt, dit werkte bij mij inderdaad wel :love:

Dan is mogelijk het Boot.ini bestand door de war geraakt, wat je kan doen is opstarten met de XP cd en bij de setup venster "R" toetsen. Nu kom je in een DOS scherm type daar CHKDSk /P en toets enter.
Als dit is gedaan type FIXBOOT en toets enter dan "J" en toets weer enter dan EXIT en weer enter..
Nu is je boot.ini hopelijk weer gefixed

Lukt dat zo niet moet je nogmaals met cd opstarten zoals boven naar recovery console en type CHKDSK /R en toets enter, dan EXIT en weer enter.
Dit zal wat langer duren en zoekt Windows alle beschadigde bestanden en repareert deze en zal daarna met Windows op moeten starten als hij dat voorheen ook gewoon gedaan heeft en geen hardware heef veranderd.


I
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan