pc start niet op, erg belangrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazy61

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Ik heb een erg lang document op mijn pc staan die ik morgen om 10 uur in de ochtend moet inleveren wat van groot belang is

ik heb al een tijdje het probleem met mijn computer altijd wanneer ik het opstart staat er
ksecdd.sys mist en kan niet worden geopend meestal druk ik gewoon meerdere malen enter en na enige tijd lukt het, maar vandaag ben ik ongeveer 4 uur :shocked: aan het drukken op enter maar nu, nu werkt het niet meer.

als iemand mij kan helpen graag zo snel mogelijk.
ik kan alle help gebruiken,

bedankt

edit: ik moet een wijze zien te vinden om die document te krijgen, ik heb er aan gedacht om de harde schijf eruit te halen en op een andere pc plaatsen maar daar heb je niks aan toch? ik heb vista ultimate

Laatst bewerkt:
Opstarten in de veilige modus en het bestand naar CD / DVD branden en op een andere pc zetten. Misschien zelfs kun je in de veilige modsus wel printen en misschien kun je zelfs wel een systemherstel uitvoeren naar een paar dagen terug.

Van je PC afblijven, niet meer vanaf harde schijf opstarten, gebruik een boot image op cd of dvd en probeer zo uw bestand op een USB stick te copiëren. In deze gevallen gebruik ik www.knoppix.org een Linux distro die boot vanaf CD. Deze mount je harde schijf als read only en kan je je bestanden op een USB zetten. Indien je hard disk niet stuk is kan je hiermee weinig schade aanrichten

ik kan helemaal niet opstarten ook niet in veilige modus ik ga even proberen wat hal heeft gezegd je kan deze ook gewoon via een usb opstarten toch?

Via USB moet je PC supporteren, niet alle PC's kunnen dit... Zoals je zelf voorstelde kan je je hardeschijf er ook uitnemen en die in een andere PC bij steken, let wel op dat die andere pc een degelijke virusscanner heeft. zoniet download bvb bitdefender en installeer die op de andere computer je kan bitdefender 1 maand gratis gebruiken. Installeer je harddisk en copieer je bestand op USB en scan je harde schijf in deze PC.. Mischien nog de eenvoudigste oplossing:rolleyes:

ik heb een pc van 2008 met allemaal nieuwe hardware, ik heb mijn usb op de andere pc gestopt en op F8 gedrukt wanneer het opstartte en daarop stond dat ik wel de usb kon selecteren als boot-optie

de pc die ik nu gebruik is al erg oud 1999 volgens mij en ik denk niet dat de kabels zullen passen

ik denk dat de usb me enige optie is ik heb al op het internet gezocht en ben er achtergekomen dat het niet makkelijk is voor simpele gebruikers dus verwacht ik hulp van de veteranen van de computerwereld :thumb:

Je zal eerst moeten googelen om een USB bootable te maken, ik dacht dat er een progje beschikbaar is van HP en dan zal je moeten googelen om het ISO image op de CD te krijgen. Het eerste heb ik ooit gedaan het tweede niet:(

CD zal het snelste zijn (30 min en je bent er):thumb:

Dit vond ik nog:

http://www.bootdisk.info/articles.php?action=show&id=13
maar zal je de nacht kunnen kosten :(

edit
nog meer : http://www.bay-wolf.com/usbmemstick.htm

mmm, dit is mischien iets http://www.oreillynet.com/cs/user/view/cs_msg/68449

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan