PC start niet op, krijg een blue screen en reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Gisteren wilde ik mijn pc opstarten (windows 7 OS), het booten loopt ik krijg wel de mogelijkheid om hem in veilige modus ofzo op te starten (dit heb ik ondertussen ook al eens geprobeerd zonder succes) dus probeer ik normale modus. Wanneer ik echter het "Windowslogo" heb gekregen bij het opstarten flasht er een blue screen en reboot hij gewoon (ik krijg niet de kans om te kijken wat er als error staat want hij start meteen opnieuw op). Hieronder heb ik de hardware staan uit mijn systeem:

Mobo: EX58-UD3R (Intel® X58)
Processor: Core i7-920 (4x 2666 MHz)
Koeler: Mugen 2 SCMG-2000 (478, 754, 775, 939, 940, )
HDD: SpinPoint F1 (640 GB) x2
Grafische kaart: CGAX-48924DDC (ATI Radeon HD4890)
RAMM: DIMM 6GB DDR3-1600 Tri-Kit (6144 MB)
Voeding: Real Power M850 (850 Watt)
DVD-drive: SH-S223B (22 / 8 / 16 speed)
Case: Rebel9 Value

Ik hoop dat iemand mij hier wat info over kan geven, wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Alvast bedankt,

Evatar

Door het hulpmiddel Whocrashed (my system) te downloaden en te installeren (http://www.resplendence.com/downloads) zou u er achter kunnen komen wat de veroorzaker is, maar dan moet de PC wel eerst een keer opgestart zijn. Kan ie dat in Veilige modus (F8)?

Als dat allemaal niet gaat kunt u ook proberen de Windows herstel uit te voeren vanaf de windows installatie-CD.

Plaats de Windows 7-installatieschijf in het DVD-station en start de computer opnieuw op.
Druk op een toets wanneer u wordt gevraagd op te starten vanaf de cd.
Selecteer een taal, een tijd, een valuta, een invoermethode toetsenbord of andere invoermethode in het venster Windows installeren en klik op volgende.
Klik in het venster Windows installeren op uw computer herstellen.
In het venster Opties voor Systeemherstel op de versie van het Windows 7-besturingssysteem dat u wilt herstellen en klik op volgende.
Klik in het venster Opties voor Systeemherstel op opdrachtprompt.

Laatst bewerkt:
nee dat is het probleem bij elke modus die ik wil opstarten krijg ik blue screen dat echt 0.5 sec op men scherm komt en dan reboot hij meteen... :s

En Windows herstel via de installatie CD? (zie aan passing in mijn eerdere bericht)

zal ik eens proberen vanavond (zit nu op mijn werk) zal dan nog een update geven of het probleem opgelost is of niet.

unmountableboot.jpg

ik heb het gefilmd met een camera en op pauze kunnen zetten voor de foutmelding te lezen het is dus een Unmountable_boot_volume

mijn 2 schijven staan in raid0 (hij heeft 3 jaar goed gewerkt tot gisteren :s)

Laatst bewerkt:
Dan vrees ik dat 1 van de twee schijven kapot is en daarmee alles (dat is het nadeel van een RAID-0 opstelling).

schroef eerst eens je kast open en druk de sata kabels eens goed aan ook de voedings kabels die durven na een tijd wel los te komen

heb even de kabeltjes nog eens aangeduwd, zonder succes...

ik heb nog even een filmpje gemaakt van de volledige boot deze ben ik aan het uploaden naar youtube

[video=youtube_share;xFZmwS8uHzw]http://youtu.be/xFZmwS8uHzw[/video]

(let niet op het geluid) maar hij geeft een error bij 1 van de schijven zo te zien hoewel hij de raid wel herkent + zegt dat het bootable is :s

Laatst bewerkt:
Dit lijkt toch meer op een Windowsfout dan een HD-fout. Als 1 van de HD's kapot was zou ie niet zo ver komen.
Dus doe maar eens wat er geadviseerd wordt door Windows: starten vanuit de Windows installatie cd en dan een herstel actie uitvoeren.

hier heb ik gisteren ook een poging toe gedaan, maar hij vind geen herstelpunt :s

Dat zou er op kunnen wijzen dat de veroorzaker dan toch een harde schijf is. Omdat die zijn werk niet meer goed doet is ook Windows corrupt geraakt.
Als het geen raid opstelling was zou ik als eerste een HD-check doen met een controleprogramma van de leverancier. Dat is meestal een te downloaden tooltje waarmee een boot CD of flop gemaakt kan worden. Maar ik weet niet of dat ook werkt met HD's in een RAID-opstelling.

Over enkele dagen heb ik een SSD, zou het dan mogelijk zijn om die te gebruiken voor de installatie van windows en via die windows mijn andere schijf bekijken/formatteren?

Als u een Windows 7 installatie CD heeft dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Kan het mobo naast de raid-opstelling ook een "gewone" niet raid schijf/SSD aan? Dat zal ongetwijfeld in het handboek van het mobo staan.
Als dat niet kan, dan is er wel een probleempje, want dan kunnen die raid-HD's niet bekeken worden.

Een mogelijke oplossing is om een Hirens Bootcd aan te maken (te downloaden van: http://www.hirensbootcd.org/download/ ) daar dan de PC mee te starten (mini XP)
Ik weet niet of Hirens een raid-opstelling aan kan. gewoon proberen.
Als dat lukt, dan een externe HD koppelen en daarnaartoe alles kopieren van de RAID-opstelling wat er nog te kopieren valt.

Daarna dan de raid-hd verwijderen en de SSD als gewone HD en daar dan windows op installeren.

zal ik proberen, ik geef een update wanneer ik meer weet, woensdag krijg ik men SSD normaal (heb ze gisteren besteld)

heb de schijven moeten formatteren, hij herkende ze niet meer als raid.. de schijven werken nog wel alletwee heb nu men ssd en een format was toch nodig dus valt nog wel mee enkel hier en daar iets kwijt (voorlopig nog niets wat ik echt nog nodig had)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan