PC start niet op maar piept wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enrico88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Beste,

Vanmorgen wilde ik mijn PC opstarten, de PC ging aan... lichtje brande maar toen:

PC gaat piepen in een patroon: 4x kort, pauze, 2x kort, pauze, 3x kort, pauze, 3x kort (4-2-3-3)
Ik heb het vermoeden na zelf volop te googlen dat dit 4-2-3-3 Extended Block Move error is.
Wat het is weet ik zelf niet, ben geen expert.

Veel posts van andere mensen vind ik op google hierover, echter gaan allen over een probleem dat ze een nieuwe grafische kaart of wat dan ook geplaatst hebben.

Bij mijn probleem heb ik NIETS veranderd aan mijn PC. Ik heb geen nieuwe hardware et cetera. De PC heb ik al 3+ jaar en er is nooit andere hardware bij gekomen.

De PC gaat na opstarten tijdje door met dat pieppatroon totdat die ophoud. Het powerlichtje blijft aan en that's it.
Muis, Toetsenbord en Beeldscherm zijn 'non responsive'... of te wel staan niet aan, reageren niet op de PC. CD speler bij de PC reageert wel... kan open en dicht. Maar dat is dus het enige.

Het moederbord dat ik heb is (denk ik) van Fujitsu-Siemens: Premium Mainboard D2156-A2
Verder RAM van 2GB, Intel Core Duo, 2.2Ghz.
Nvidia grafische kaart... 8600GTS
Windows Vista

PS: Bij wat ik op google vind is dat mensen in hun bios iets moeten veranderen... dat kan ik niet. Ik kan nergens in. Dit type ik dan ook van een andere PC.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
natuurlijk hoef je niets bij te plaatsen om deze problemen te krijgen, het kan ook zijn dat er juist iets kapot is. Mogelijk is om een of andere reden de BIOS verward.

Wat je kunt proberen: voer een BIOS reset uit (afhankelijk van het moederbord, kijk even in de handleiding).

Indien dit niet helpt: verwijder je video kaart en kijk of de computer wil starten via je on-board video kaart.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord, ik heb echter geen handleiding van mijn moederbord. Ik heb deze in 2007 gekocht bij Paradigit maar bij alle spullen zit geen handleiding van het moederbord bij. Kan ik deze elders wel vinden?

Moederbord: Fujitsu-Siemens: Premium Mainboard D2156-A2

Ik heb wel al gekeken in mijn PC op het moederbord of er misschien ergens op het bord CMOS staat et cetera... maar kan ik niet vinden. Wel de batterij en natuurlijk mn grafische kaart.

haal de batterij ff 5 minuten uit je moederbord dan is je bios reset..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan