pc start niet op....moederbord kapot ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonito

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Hallo mijn broer heeft een probleem met zijn pc.
Als hij opstart blijft zijn scherm op standby, verder gebeurd er niets.

Lampjes branden, vennetjes draaien, cd/dvd laadjes openen gewoon.
Hij krijgt geen bootscherm of foutmelding.

Heb andere scherm, videokaart en harddisk geprobeerd, maar blijft gewoon op standby
staan, alle stekketrtjes zitten goed vast. Batterij van moederbord ook even verwijderd, maar niets helpt.

Harddisk had hiervoor soms wel kuren, de stoomaansluiting van de hd haperde soms. Na het stroomstekkertje een beetje op en neer te bewegen deed hij t gewoon weer, en kon gewoon normaal weer opstarten.

Wie weet raad ???

Hallo mijn broer heeft een probleem met zijn pc.
Als hij opstart blijft zijn scherm op standby, verder gebeurd er niets.

Lampjes branden, vennetjes draaien, cd/dvd laadjes openen gewoon.
Hij krijgt geen bootscherm of foutmelding.

Heb andere scherm, videokaart en harddisk geprobeerd, maar blijft gewoon op standby
staan, alle stekketrtjes zitten goed vast. Batterij van moederbord ook even verwijderd, maar niets helpt.

Harddisk had hiervoor soms wel kuren, de stoomaansluiting van de hd haperde soms. Na het stroomstekkertje een beetje op en neer te bewegen deed hij t gewoon weer, en kon gewoon normaal weer opstarten.

Wie weet raad ???

krijg je de gelegenheid om hem in de veilige modus op te starten? of issie al gelijk standby..?

Nee ik kom nergens in.........scherm komt niet uit standby.......ander scherm hielp ook niet...............ook standby

Das wel effe snel gereageerd Helpmijtoch !!!!!!.............ik plaats mn vraag net

Laatst bewerkt:
;)

Mischien ligt het aan je bios instellingen, haal de bios batterij eruit en plaats hem er opnieuw in, je kan het proberen!:thumb:

Hi Helpmijtoch........

Heb ik ook al gedaan..................en heb net ook mijn oude, maar nog goede voeding op zijn pc gegooid, kijken of het misschien aan de voeding lag.....................maar nee hoor.

probleem blijft.

Hi Helpmijtoch........

Heb ik ook al gedaan..................en heb net ook mijn oude, maar nog goede voeding op zijn pc gegooid, kijken of het misschien aan de voeding lag.....................maar nee hoor.

probleem blijft.

Dan zou ik het niet weten......:(

suc6 ermee!:thumb:

m.v.g.

BJ

Ik zou maar eens even een andere voeding proberen, heel grote kans dat het dan opgelost is!

Hallo

Ik heb ook een vraag ....

Over welke "Hallo mijn broer heeft een probleem met zijn pc." ... spreken we hier .

Ietsie pietsie meer nuttige info ...

Maar :

Mocht dit een al ouder systeem zijn met een a.m.d. c.p.u. "'gokje" dan is mijn eerste reaktie ook controleer/vervang de voeding .

Peter

Laatst bewerkt:
Hi !!!!

Ik heb van alles al geprobeerd

andere voeding, andere garfische kaart, andere HD, batterij moederboard eruitgewipt, ander beeldscherm, geheugenstripjes, stekkertjes nagelopen.

Ik zal morgen effe kijken naar de gegevens van dat ding..

VDK_P.....Heb effe gekeken, maar het is een Pentium 4 meer weet ik niet, want ik kom natuurlijk niet in zijn configuratie of bios.

Bedankt BJ voor de reacties!!! allen trouwens.

Laatst bewerkt:
update

Hi allemaal.....broer heeft pc laten controleren.

Processor en moederbord zijn kapot..:mad:.....dat word dus een andere pc, want is nieuwe
niet meer waard.

groetjes!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan