pc start niet op -> moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elamre

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
hallo, recent heb ik een nieuwe computer aangeschaft in onderdelen.
zelf heb ik al redelijk wat ervaring met het in elkaar zetten van pc's, en ook deze keer ging alles er prima in. alleen ik krijg geen beeld, na meerdere dingen testen zie ik dat het niet aan de videokaart ligt, en ook niet aan hardeschijven. dus blijft alleen het moederbord en de processor over (ook de ram geheugenschijfjes zijn in orde neem ik aan. juiste clocksnelheden en goed bevestigt).
Het gaat hier om een "Asro X58 Extreme F RG SA" in combinatie met een"Intel core i7 930". Ook de error counter op het moederboard geeft niks aan. ik heb enorm veel geprobeert, maar ben nu toch echt idee-loos.
We zijn er 3 on board knopjes. Clear cmos, aan knopje en Reset. Meer testen gaat helaas ook niet aangezien het de enige i7 in huis is.
grootste probleem: zwart scherm bij opstarten
verdere specs:

Nvidia gtx 480
SSD Corsair CMFSSD-64GBG2D
PSU: 850 watt (van een A merk, kom er allene even niet op...)

Ik hoop op antwoord, BVD.

hoe ver kom je precies? Krijg je dus wel POST?
trek eens al je geheugen eruit, en kijk of je een memory geluids foutcode krijgt. in dat geval is de kans een stuk kleiner dat het je moederbord is. en is de kans aannemelijker dat het toch je geheugen is.

ik krijg helaas geen post. en ik zal even het geheugen proberen. bedankt voor de snelle tip! :)

edit, kom er net achter dat er geen geluidselementje in zit, en die heb ik helaas ook niet meer hier liggen. is het handig om deze bij de locale compu shop te halen?

Laatst bewerkt:
:P
Ik zou er inderdaad wel even eentje halen :) kost bijna nix, en is wel handig voor bios en postmeldingen :)

een hele stomme vraag van deze kant
zitten er wel afstandsbusjes onder je moeder board???

zijn geen stomme vragen, alleen antwoorden :)
en ja, die zitten er wel onder

en ik heb even een speakertje uit een andere pc gehaalt, ik ga nu even proberen.

bedankt voor het meedenken!:thumb:

Goedemorgen,

Je videokaart in welk pci-e slot zit deze?

Goedemorgen,

Je videokaart in welk pci-e slot zit deze?

ik heb zelf in meerdere geprobeert, in alle 3 geen succes. dus voorlopig zit hij in het bovenste slotje.
ik zal ook even paar fototjes maken, mischien heb ik wat over het hoofd gezien.

Heb je het speakertje nou gemonteerd? dan krijg je vanzelf wel foutcodes als het ligt aan video of memorie apparaten. :)

Hoi,

In de gebruiksaanwijziing staat deze in slot 2 moet dus zou ik eerst dat doen.
En wat ik zelf altijd doe in z'n geval haal alle hardware uit de kast en bouw hem buiten de kast nog eens op vaak valt het kwartje

helaas, beide dingen hebben niet geholpen.
ik krijg geen piepjes na alle geheugehn chipjes eruit te halen.

ook werkt het niet als ik de videokaart in slot 2 stop. ik ga eens kijken naar gesprongen buisjes, maar ben bang dat ook dit niet het geval is.

ik heb hem al 3 keer in en uit elkaar gehaalt, zou ondertussen wel wat kwartjes moeten vallen.

gelukkig en helaas, geen gesprongen buisjes. ik ga even fototje maken

Laatst bewerkt:
als je zeker weet dat de PSU en speaker nog goed zijn, zou ik toch je processor of moederbord verdenken.
kijk of je ergens van iemand een i7 processor kan lenen, of een andere passende, als dat het niet is vrees ik toch voor je moederbord.

Hoi,

In en uit mekaar is niet hetzelfde als even erbuiten opbouwen en heb je de bios ook al eens gereset.

Hoi,

In en uit mekaar is niet hetzelfde als even erbuiten opbouwen en heb je de bios ook al eens gereset.

ook al erbuiten gebouwd, en bios al meerdere keren gereset =/ (batterijtje er even uithalen toch?) en cmos ook gereset.

Hoi,

Ja dan blijft er niets anders op om een andere processor zien te proberen werkt hij dan nog niet dan blijft het moederbord over . wat je nu nog even zou kunnen doen is je voeding ergens anders in proberen neem aan dat je nu ook op een pc zit te werken

Zit ook aan defect mobo te denken, zeker wanneer de geheugenmodules verwijderd zijn moet je een melding krijgen.
Inderdaad buiten de systeemkast opbouwen is een heel goed idee.
Probeer hem op te bouwen met een minimum aan onderdelen (videokaart, geheugen, processor) en kijk wattie doet.
Andere oude simpele PCI videokaart proberen in PCI slot is misschien ook een goed idee.

Voeding van je videokaart is wel aangesloten neem ik aan, foto is erg wazig.

Groeten Marcel

Zit ook aan defect mobo te denken, zeker wanneer de geheugenmodules verwijderd zijn moet je een melding krijgen.
Inderdaad buiten de systeemkast opbouwen is een heel goed idee.
Probeer hem op te bouwen met een minimum aan onderdelen (videokaart, geheugen, processor) en kijk wattie doet.
Andere oude simpele PCI videokaart proberen in PCI slot is misschien ook een goed idee.

Voeding van je videokaart is wel aangesloten neem ik aan, foto is erg wazig.

Groeten Marcel

alles al een keer buiten de systeem kast gebouwd met alleen vid kaart processor en mobo.

oudere vid kaart ook al geprobeert, geen resultaat.

owh, en hij zit goed aangesloten. 1x4 en 1x3 pins

Hoi,

Neem aan dat de ouder videokaart ergens uitkomt misschien de mogelijkheid om de nieuwe kaart daar in te proberen gelijk met je voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan