PC start niet op na CHKDSK.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timoow13

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hallo,
ik heb gisteravond in Veilige Modus met Opdrachtprompt chkdsk /r /f ingevoerd. Dit hele proces duurde erg lang, dus ik liet mijn PC 's nachts aanstaan met mijn 2 schermen uit. Toen ik deze morgen mijn schermen weer aandeed, kreeg ik op beide: Geen signaal. het led-lampje van de aan en uitknop brande als enige (terwijl er eigenlijk veel meer moet branden) en mijn PC maakte helemaal geen geluid alsof hij uitstond. Aan- of uitzetten lukte niet, ook niet lang ingedrukt houden van de knop. Ik zette de schakelaar van de voeding uit en het lampje ging uit. Toen deed ik de stekker er voor een paar minuutjes eruit en toen weer erin (en ja, ik zette ook de schakelaar aan :p). Normaal hoort de PC dan geluid te maken en gaat alles branden, maar nu gebeurde er helemaal niets. De PC aanzetten lukt nog steeds niet. Weet iemand hoe dit komt? Is anders naar een PC reparatie gaan een goed idee? Ik hoop op antwoorden :P.

Timo

Wat ging er aan vooraf? Waarom voerde je chkdsk uit? Startte de pc toen ook al niet op?

Om welke pc gaat? Leeftijd etc. en besturingssysteem?

Timo, wat heb je verder. Heb je ietsje meer, windows vista of xp of windows 7, enz enz.. Heb je nog een cd rom origineel opstarten van daaruit lukt dat niet.

Ik denk dat die nacht dat ding in slaap is gevallen.

ik heb windows 7, ik voerde het uit omdat explorer.exe telkens niet reageerde, windows verkenner zelf en ook de taakbalk. Mijn PC startte voordat ik het deed wel op. Ik weet niet hoe oud hij is, moet ik nog even opzoeken, maar ik weet wel dat hij nog niet zo heel oud is.

Oke als niets het meer doet dan kun je dus beter even naar de winkel gaan. Kennelijk is er al langer wat aan de hand en is nu alles in een keer een samenloop van omstandigheden. Vreemd allemaal. Brakke voeding of zoiets. :confused: Ik zou het anders niet weten. En een computer die het niet doet is toe aan herstel. :(

Ik heb een nieuwe voeding bestelt en erin gezet. Toen ik hem wou starten brandden de lichtjes van mijn toetsenbord voor een halve seconde, het lichtje op mn webcam flikkerde en het led-lampje voorop begon weer te branden maar hield daar niet mee op. De ventilator wilde volgens mij gaan draaien maar hij stopte gelijk. Hij beweegt dus alsof je er een zacht tikje tegen geeft en dan weer terugveerd. Toen ik heb 4 pin draadje die aan het moederbord zit eruit haalde, gingen alle lampjes branden en de ventilator ging draaien (zoals gewoonlijk als je de voeding aanzet) maar hij stopte hier dus niet meer mee en je kon hem ook niet aan/uitzetten. Weet iemand wat hier aan de hand is? Mijn vader zei nog dat er een beveiliging op de voeding zat ofzo... Komt het hierdoor of moet ik een nieuw moederbord kopen ofzo?

Dat vraagt om controle van het een en ander. Ik zou er toch eens na laten kijken. Kan inderdaad wel het moederbord zijn het hart van je computer.:confused:

Oke, ik laat hem wel naar een reparatie-gebeuren gaan. Er is 1 in mijn dorp die gratis is dus zal wel lukken :P Anders post ik hier wel verder.

Ik laat hem dus niet naar een reparatie gaan maar ik wil een nieuw moederbord kopen. kan je elk moederbord kopen dat je wilt als het maar de goede socket heeft (in mijn geval AM3) en ook in mijn PC past?

Er zijn er veel in omloop en ik zou er voor gaan om me te laten adviseren.

Er zit nog garantie op dus ik ga hem versturen. Verder lukt het zelf wel.

Als je opstuurt voor garantie, NOOIT zelf aan hardware werken en/of onderdelen vervangen!
Zet in ieder geval de originele hardware er weer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan