PC start niet op na inbouw harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelflapje

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo

Ik heb laatst een wat oudere PC bij ons van de zolder gehaald om deze weer eens op te lappen en te gebruiken als multimedia systeem of om muziek op te draaien

Nu heeft mijn vader ooit de harde schijf uit deze PC gehaald om nog ooit te gebruiken voor bestanden. Nu heb ik er zelf een 20GB harde schijf in gezet van Maxstore.

Heb hem op master gezet met een jumper

Om mijn PC op te starten moet ik de knop een paar seconde inhouden. Voorheen was dit te doen met 1 klik. Als hij dan aanstaan geeft hij wel stroon, de lampjes branden maar er gebeurt verder helemaal niks. Ik kom niet in de bios etc. Verder klink hij ook niet als hij hoort. Lijkt wel of de stroom niet door heel de machine komt of iets dergelijks.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Heb nu een andere harde schijf, van 80 GB. Geformateerd en nu erin gezet. Precies hetzelfde. Er komt wel stoom op te staan en dan knippert het lampje van mijn CD-speler en je hoort en ziet de fan zijn werk doen. Meer niet. Kom niet in de bios etc.

Voor die euro, kun je dat gerust proberen. Het zou goed kunnen dat deze leeg is bij een oude pc.

4,99,- was het.

Het werkte inderdaad, mijn PC start weer op en komt in de bios. Maar dan, het volgende probleem. Hij boot geen CD

Ik heb in de bios gezet dat hij vanuit de CD ROM moet booten (een Windows XP) maar hij zegt dat hij niet kan booten. Ik hem voor de duidelijkheid een filmpje gemaakt met mijn telefoon.

http://www.youtube.com/watch?v=C8vrmmCgxtE

Verder gaat het opstarten heel moeilijk. Ik moet vaak de aan en uitknop keer omzetten en soms als ik op de startknop drukt krijgt hij een kick stroom en doet daarna niks. Dan moet ik de aan uit schakelaar weer omzetten en de startknop inhouden en dan pas doet hij het. Waar kan dat aan liggen?

Alvast bedankt

Je zal toch wat meer info over je oudere pc moeten geven om een beeld van je pc te krijgen, wellicht zullen er wat aanpassingen in het BIOS gemaakt moeten worden.
Download PcWizard voor de specs van je pc.

Ik heb de CDROM slave gemaakt. Dit was ik vergeten, nu detecteerd hij wel een schijf maar heb ik het volgende probleem.

Hij geeft de foutmelding bootmrg ontbreekt.

Het is een bootable CD van Windows XP.
Hoe los ik dit op.

Als je de bootvolgorde in het Bios goed hebt ingesteld dan krijg je onderaan je bootscherm het bericht "druk op een toets om van cd op te starten" misschien heb je dat over het hoofd gezien.

Ja dan blijf ik op Enter drukken maar dan komt die foutmelding ook. Of mijn toetsenbord reageert op dat moment niet, maar dat lijkt me raar want in de bios reageert hij wel.

[EDIT] Kan goed dat mijn toetsenbord niet reageert, want ik was net in de recovery van mijn hard disk en daar deed hij ook niks als ik op een toets drukte. Raar is wel dat als ik in het begin een toets indruk om naar de bios te gaan of in dit geval naar de recovery (f9) hij het wel doet.

Laatst bewerkt:
Het beste kun je een toetsenbord met een PS/2 aansluiting gebruiken (ronde paarse aansluiting aan de achterkant van je pc) die werkt altijd.

Oke die heb ik nu, even proberen of het lukt. Zijn er anders nog opties mogelijk?

Oke het lag aan mijn toetsenbord. (ik drukte niet dus hij bootte niet) We zijn al weer een stap verder maar nu heb ik het volgende

Kan het bestand \i386\biosinfo.inf niet in het geheugen laden.
De foutcode is: 32768

Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Ik denk dat het aan de CD ligt. Even een andere proberen.

[EDIT] Lag inderdaad aan mijn CD. Zit nu in het blauw scherm om hem te installeren.

Echt heel erg bedankt! Toetsenbord was de gouden tip!

Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor en stoeien met oude pc's is leuk daar kun je veel van leren. :thumb:
Succes. (zet je vraag ff op opgelost bovenin de blauwe balk)

Jazeker, erg leuk, vooral omdat ik nu pas op een ICT opleiding zit.
Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan