PC start niet op na installatie windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxvdburg

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Ik had windows 7 op mijn pc staan, en het werkte voor geen meter!
Dus besloot ik om weer XP op mijn pc te zetten.
Nu heb ik echte windows xp cd's, en heb ik via BIOS de cd gestart, en dan krijg ik de volgende meldingen als de pc de bestanden gaat kopieren;

- Setup kan het volgende bestand niet kopieren; CMNICFG.XML .
- Setup kan het volgende bestand niet kopieren; IPCFG.XML
- Setup kan het volgende bestand niet kopieren; OSINFO.XML
- Setup kan het volgende bestand niet kopieren; POTSCFG.XML
- Setup kan het volgende bestand niet kopieren; PPPCFG.XML

Wat moet ik doen?. als ik mijn pc opstart, kan ik niet de installatie voltooien, want dan zegt hij dat er bestanden niet zijn geinstalleerd die nodig zijn voor de installatie?

Groet, Max

Even voor alle zekerheid dit: je zegt:
Nu heb ik echte windows xp cd's

Cd's dus, maar.... Win XP bestaat maar uit 1 cd, niet uit meerdere....

Dus wat gebruik je nu precies?

In aansluiting/aanvulling op wat mrmusic zojuist schreef: De map waar die .xml bestanden horen te (kunnen) landen is de WINDOWS\system32\icsxml map, en de .xml bestanden hebben een functie bij het gebruik van Universal Plug & Play in Windows XP.

Die bestanden horen gewoon (gecomprimeerd) op de XP installatiecd te staan in de i386 map, vanwaaruit ze dan uitgepakt worden en geplaatst in die icsxml map. De volgende namen hebben ze op een XP installatie-cd:
CMNICFG.XM_
IPCFG.XM_
OSINFO.XM_
POTSCFG.XM_
PPPCFG.XM_

Kijk dus na op of deze bestanden wel aanwezig zijn op de XP CD('s) in de maplokatie en onder de naam die ik hierboven aangaf.

Succes,

Tijs.

Even voor alle zekerheid dit: je zegt:

Cd's dus, maar.... Win XP bestaat maar uit 1 cd, niet uit meerdere....

Dus wat gebruik je nu precies?

Ja sorry, het is niet duidelijk, in heb namelijk 2 cd's, het zijn 2 de zelfde cd's

En ik heb ook op de cd gekeken, en daar staan de bestanden staan wel opde cd in de map; I386!

Probeer die genoemde bestanden eens vanaf die CD('s) te kopiëren (om bestandsproblemen uit te sluiten) en ze daarna op de harde schijf uit te pakken (om data-corruptie uit te sluiten).

Je kunt hiervoor de volgende stappen gebruiken (X: vervangen door de schijfletter die de CD/DVD speler heeft met de XP CD erin, bestanden worden in een nieuwe map C:\XPTEST geplaatst):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> CMD.EXE
MD C:\XPTEST
CD /D C:\XPTEST
COPY /V X:\i386\CMNICFG.XM_
COPY /V X:\i386\IPCFG.XM_
COPY /V X:\i386\OSINFO.XM_
COPY /V X:\i386\POTSCFG.XM_
COPY /V X:\i386\PPPCFG.XM_
expand CMNICFG.XM_ CMNICFG.XML
expand IPCFG.XM_ IPCFG.XML
expand OSINFO.XM_ OSINFO.XML
expand POTSCFG.XM_ POTSCFG.XML
expand PPPCFG.XM_ PPPCFG.XML
explorer.exe C:\XPTEST

Mocht je een foutmelding krijgen bij het eerste command ("MD C:\XPTEST"), dan een snelkoppeling maken naar CMD.EXE op je bureaublad, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Of horen die twee XP cd's toevallig bij andere pc's en zijn ze daarbij geleverd???

Begin dan maar met de instructies in mijn vorige posting. Op welke pc/laptop je dat doet maakt niet uit, zolang er maar Windows op draait en een CD/DVD speler aanwezig is. :)

We horen wel of mijn instructie helemaal slaagt.

Tijs.

Begin dan maar met de instructies in mijn vorige posting. Op welke pc/laptop je dat doet maakt niet uit, zolang er maar Windows op draait en een CD/DVD speler aanwezig is. :)

We horen wel of mijn instructie helemaal slaagt.

Tijs.

Oké, dat ga ik dan zo even oren, maar als dat zonder fout melding gaat, wat gebeurd er dan?

Ik heb gedaan wat je zei, van die instructies, en dat lukte, dat wil zeggen dat ik nu op mijn C: schijf een mapje heb staan, met XPTEST, die staat zo; C:\XPTEST. Hierin staan de bestanden in een .XM_ formaat, en in een .XML formaat.

Wat moet ik verder nu doen?

Laatst bewerkt:
Dankzij je test lijkt het er op dat XP CD géén data-problemen heeft. Dat zou dan moeten betekenen dat
a. Er problemen zijn met de harde schijf (bijv. dat de map WINDOWS\system32\icsxml niet gemaakt kan worden, dat er in die map niets gezet kan worden vanwege ruimtegebrek etc.)
b. Het installatie-script op de XP CD niet klopt (onwaarschijnlijk, maar volledigheidshalve gemeld).

Even een vraag: Je zegt dat de PC niet opstart na installatie van XP. Bedoel je hiermee:
a. Direct na het tekst-gedeelte van de XP setup (dus direct na de éérste herstart; de basis installatie-bestanden zijn zojuist naar de harde schijf gekopieerd)
b. Na het grafische gedeelte van de installatie (dus je hebt de taal-/landinstellingen gedaan en product code ingegeven)
c. Na het grafische gedeelte van de XP setup (dus die met de netwerk-instellingen, bij Microsoft registreren en activeren etc.)

Als ik ervan uit mag gaan dat je helemaal niets meer van de harddisk hoeft te redden zou ik alle partities verwijderen via de installatie van XP, en dan in de "niet-toegekende ruimte" XP te gaan installeren. Zet de te maken partitie op (max.) 100 GB, want het kan zijn dat je een XP cd gebruikt die niet overweg kan met partities die groter zijn dan 127 GB en dat dáár de kopieerproblemen vandaan gekomen zijn.

Succes,

Tijs.

Ik bedoel A; . Direct na het tekst-gedeelte van de XP setup (dus direct na de éérste herstart; de basis installatie-bestanden zijn zojuist naar de harde schijf gekopieerd)

Bedoel je dat ik waarschijnlijk mijn hele C:/ moet leeg maken, als ik de partitie moet kiezen?
Dat ga ik dan nu wel even proberen!

Als je bedoelt de C: partititie te verwijderen en opnieuw aan te maken met een grootte van 100 GB, dan is dat inderdaad hetgeen ik zou proberen.
Natuurlijk is alle informatie dan weg, maar daar had ik je al voor gewaarschuwd in mijn vorige posting.

Succes,

Tijs.

Het is gelukt!
Mijn PC werkt weer, ik heb de C:\ geformateerd!

Bedankt voor het helpen,

Max.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan