PC start niet op na nieuwe XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Dag,

een week geleden starte mijn computer niet meer op. Terwijl XP zich aan het laden was, starte hij opnieuw op en dat iedere keer. Ik heb toen de harddisk in een andere pc gedaan, belangrijke bestanden eraf gehaald, terug in mijn eigen computer gestopt, en mijn harde schijf geformateerd en er een nieuwe xp installatie opgegooid.

Maar wanneer hij na het kopieeren van de bestanden opnieuw opstart, blijft het scherm zwart, terwijl hij xp hoort te laden.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Jos
 
Normaal moet hij, na het laden van de bestanden, opstarten van de HD. Krijg je geen foutmelding in de aard van no system disk or diskerror? Het zou kunnen dat je pas geformateerde schijf niet aktief is, en dan zal het system niet opstarten, maar je zult wel een foutmelding krijgen. Een volledig zwart scherm lijkt me vreemd, ik veronderstel dat het bios en dergelijke geladen werd? Dan moet hij toch de nodige mededelingen op het scherm plaatsen.

Jan
 
Dat kan nogal flink wat verschillende oorzaken hebben.
Geef eens wat meer informatie over je systeem.
 
Gegevens

Ik heb een

ASUS MOB A8N-SLI SE
Kingston DDR geheugen 512 mb
Ati Radeon x600/650 videokaart
AMD Athlon XP 3000+ processor (kan ook 3200+ zijn)

Allereerst heb ik geprobeerd er een Legale XP home installatie op te zetten met een rode Compaq cd. (niet gelukt)
Vervolgens probeerde ik het met een gecraakte XP prof cd. Ook dan starte hij niet op.

Op zich kan ik wel mijn BIOS in.
 
dit is nu de tweede vraag die ik over dit onderwerp sluit.
Dat betekend dat deze vraag drie keer is gesteld.
Dat is niet de bedoeling.
Zou de vraagsteller daar in het vervolg op willen letten.
1 keer vragen is voldoende en geeft mij minder werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan