Pc start niet op na plaatsen schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasboerstra

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Hallo, ik heb onlangs een harde schijf in mijn computer gezet.. een oude 20 gig harde schrijf, die het wel doet, want ik hem hem net nog even getest in een andere pc.

Echter wat er gebeurd, als ik hem in mijn 'nieuwe' computer zet dan start die op.. krijg ik bios post, del/f9 opties, en daarna een zwart beeld met een knipperend streepje linksboven.. wat eeuwig blijft staan. Terwijl de boot priority goed is staat op primary master (zo heb ik die hdd ingesteld) als ik boot priority op de cdrom of floppy zet, gebeurt er ook niets.

dus... Wat is er aan de hand? en Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pc gewoon windows boot (heb install cd) .. mischien heeft het zin mij in dos te laten komen zodat ik die cd kan activeren? Mij lukte het zelf niet om in dos te komen met opstart diskette.

Groeten,

Klaas

Je kunt geen harddisk waar Windows opstaat van de ene naar de andere pc verplaatsen, dan moet je opnieuw installeren!

ok dat wil ik juist ook doen! alleen het punt is dat als ik de cd er in druk.. er niets gebeurd! ook niet als ik de boot priority aanpas..

Iemand nog een idee?

In de bootvolgorde de cd speler als eerste zetten, XP cd in de speler, pc opstarten en op toets drukken om van cd op te starten

Wat ik ook probeer, dit lukt niet, wat zijn toetsen om van de cd te starten?

f9 lukt niet :S

Staat goed, als eerste cd-rom, 2e floppy, 3e harddisk

Gebeurt niks.. alleen knipperend streepje linksbovenen na bios.
Kan het helpen als ik de harddisk formatteer in een andere pc waar hij het wel doet?

hoe gaat dat in zijn werk? gewoon met windows xp cd?
als ik namelijk in dos c: doe dan zegt ie invalid drive specification.

Ik heb zojuist de hdd helemaal gewist en naar ongepatitioneerde ruimte gemaakt. Dit haalt niks uit. De computer boot nog steeds geen cd rom en of floppy drive.. ik kan ook niet "boot selection" selecteren bij de bios post message.. =( ik kan ook nergens vinden in bios hoe ik dat doe.. iemand een idee? of een idee welke toets ik in moet drukken?

Of laat ik het zo stellen, hoe activeer ik mijn boot menu in bios?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Meestal helpt 'n originele Win XP-CD het beste bij dit soort problemen.

Start een andere PC wel op met je XP-CD als je daar de opstartvolgorde correct in stelt ?

Greetz,

Harry.

hai Klaas
je kan even een lichtje opdoen bij schoonepc en dan kijken bij xp.
dan naar windows setup.
even naar beneden scrollen en daar heeft hij het over een opstartbare diskette.
er staat ook een link bij.
kan je misschien wat mee.

gr Peter

Bedankt jongens, maar dit heb ik al geprobeerd, het probleem is dat hij niet boot van harddisk cd of floppy.. maar gewoon links bovenen een knipperend balkje geeft, alle hardware werkt goed.. heb ik getest met andere pc.

Weet iemand hoe ik handmatig het bootmenu inschakel?

Hoi !

Kijk hier: http://bootdisk.com/bootdisk.htm v oor bijv. de 6 XP-floppy's....

Enne...misschien is 'n andere CD/DVD-speler beter...

Greetz,

Harry.

Bedankt, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem van een floppy te laten booten, ook niet van cdrom.. dat is het probleem, heb het ook geprobeerd met een andere cdrom speler.. werkte ook niet.

Wat ik nodig heb is een manier om te zorgen dat ik het boot menu kan opstarten.
mobo: aopen ax4b 533

wie o wie heeft nog een idee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan