pc start niet op na registerverandering

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Probeerde Flash player te dowloaden. Omdat dit niet lukte heb ik geklikt op een link voor troubleshooting. Daar stond dat je in het register H-Key Classes Root moest rechtsklikken en daar dan een gebruiker invullen. Dat heb ik gedaan maar nu blijft de pc vaststaan in het blauwe scherm met xp logo. Ook in veilige modus kom ik niet verder. Hoe kan ik dit weer terugdraaien?

wat heb je in de veilige modes gedaan.
heb je daar gekozen voor de laatst bekende werkende configuratie.

ja, maar dan blijft hij ook vast staan in het blauwe opstartscherm

Ben 2 keer opnieuw begonnen met het installeren van Windows vanaf de cd. Beide keren loopt hij vast. Ik heb gekozen voor de optie R(=herstellen van de al geinstalleerde windows). Bij de andere optie; het opnieuw installeren staat de waarschuwing dat er al een besturingssysteem staat op C en een 2e erbij voor problemen kan zorgen.
Het gaat goed tot dat de volgende waarschuwing komt:
C:\Windows\system\rundll32.exe
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapoptiesvan het configuratiescherm. Na dan zo'n 4 keer op ok van deze waarschuwing te hebben geklikt verdwijnt deze waarschuwing en blijft hij vaststaan bij configuratie controleren.

Kan ik nu kiezen voor een nieuwe installatie ookal staat er al een besturingssysteem en dan daarna de backup die ik heb terugzetten,dan staat er toch weer 1 besturingssysteem of is dat verkeerd gedacht?

Hoi !

Wat jij wilt kan dus eigenlijk niet.

Als je de bestaande WinXP installatie wilt behouden zul de degene die je nu installeert op een andere partitie moeten zetten !

Of: je kiest voor de huidige XP-partitie verwijderen, en XP opnieuw installeren. Dan ben je dus al je gegevens kwijt, en moet je ook alle programma's opnieuw installeren.

Maar waarom gebruik je de oplossing in de link van @Lange Pier niet ?
Repair-install lukt vaak niet bij een registerbeschadiging.

Greetz,

Harry.

Omdat in de link van lange pier dit staat:"Waarschuwing Maak geen gebruik van de in dit artikel beschreven procedure als op uw computer een door de OEM geïnstalleerd besturingssysteem aanwezig is."Ik heb een Medion computer met alles erop voorgeinstalleerd. Heb wel een recovery cd met windows xp erop.

Eigenlijk snap ik er dus niets van. Hoe kan door alleen simpel het invullen van een naam en verder geen verandering in het register heel XP niet meer opstarten. Ik wil gewoon de ingevulde naam kunnen verwijderen en dan weer een werkende pc. Als ik nu xp op een andere paritie zet, ik heb nog een D partitie maar geen idee hoeveel ruimte daar nog op zit, hoe krijg ik de C:schijf dan weer normaal? En hoe krijg ik XP als dat nodig is op die d schijf geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Beide gaat niet lukken zonder XP-CD.

Als je er geen kunt lenen, ben je aangewezen op je recovery-CD, met verlies van gegevens tot gevolg.

Hang je HDD als slave in een andere PC, kopieer de bestanden die je niet kunt/wilt missen, zet je HDD weer terug en gebruik je recovery-CD.

De eerste mogelijkheid (XP-CD lenen) lijkt me de makkelijkste oplossing !

Greetz,

Harry.

Maar op die recovery staat wel xp en ik ben nu in het blauwe scherm van windows xp home edition setup Hier kan ik kiezen in welke paritie ik xp wil installerern. Kan hier kiezen uit C: Boot D: of E:. C en D zijn ntfs en e is fat32. Ik durf niet goed voor D: te kiezen omdat ik niet weet of daar dan alles overschreven wordt. En daar staan nou juist gegevend die ik niet kwijt wil,

Hoi !

Nog nooit recovery-CD's gebruikt, dus hiermee kan ik je niet raden.

Zover mij bekend wordt je PC daarmee terugebracht tot de "af fabriek" status, maar verder ??

Greetz,

Harry.

Omdat in de link van lange pier dit staat:"Waarschuwing Maak geen gebruik van de in dit artikel beschreven procedure als op uw computer een door de OEM geïnstalleerd besturingssysteem aanwezig is."Ik heb een Medion computer met alles erop voorgeinstalleerd. Heb wel een recovery cd met windows xp erop.

Eigenlijk snap ik er dus niets van. Hoe kan door alleen simpel het invullen van een naam en verder geen verandering in het register heel XP niet meer opstarten. Ik wil gewoon de ingevulde naam kunnen verwijderen en dan weer een werkende pc. Als ik nu xp op een andere paritie zet, ik heb nog een D partitie maar geen idee hoeveel ruimte daar nog op zit, hoe krijg ik de C:schijf dan weer normaal? En hoe krijg ik XP als dat nodig is op die d schijf geïnstalleerd?

Dat heeft betrekking op de manier van Microsoft, uit een restore point niet.

Systeem is weer schoon en werkt weer. Heb bij de installatie van windows toch gekozen voor het overschrijven van windows op de C: partitie. Kon toen weer gewoon starten en heb toen de backup teruggezet van D:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan