Pc start niet op na schoonmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keesieh

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo,

Een aantal dagen geleden heb ik mijn pc even schoongemaakt. Hij zat propvol stof dus zoog ik hem helemaal uit met een stofzuigertje. Omdat ik niet alles weg kreeg heb ik er alles even uitgehaald behalve mijn moederbord. Ik had alles even met een compressor (zachtjes) af gespoten.

Nadat ik alles weer netje had aangesloten wilde ik hem weer aan zetten, maar je raad het al, hij doet het niet meer. Er staat gewoon spanning op want alles gaat draaien en diverse lampjes geven het gebruikelijke kleurtje.

Nadat ik alle kabels nogmaals heb gechecked en de bios batterij er even een klein uurtje uit heb gelaten, gebeurde er niets anders dan... het hier bovenstaande.

Een vriend van mij zei dat er vocht uit een compressor kwam, dus kortsluiting zou mogelijk zijn.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

De computer doet niks.......ook geen piep of piepjes......
Wat laat het beeldscherm allemaal zien.....

Hij geeft geen beeld, maar alle lichtjes die branden zoals gewoonlijk. Ik dacht dat het mischien mijn videokaart was, maar na verloop van tijd hoor ik ook geen windows welkoms geluid.

Heb je ALLES losgehaald, ook de processor en geheugen?

Zit het geheugen er dan goed ingedrukt en in dezelfde slots als voorheen? Heb je alle stekkertjes goed gecontroleerd? Hoor je piepjes uit de pc komen (indien het stekkertje van de speaker goed aangesloten is)?

Ik heb alles dubbel gechecked, alles zit er goed in. Geen piepjes en lampjes branden zoals het hoort.

Jongens bedankt, het is opgelost.

Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. De twee ram geheugen kaartjes zaten niet correct in hun slotjes. Toen ik ze erin plaatste hoorde ik een klikje en ik kon de twee haakjes aan de zijkant vast klikken dus ik dacht dat ze goed zaten :P

Nogmaals bedankt...

Mooi dat het weer werkt! Je hebt wel mazzel dat je geheugenbankjes het nog doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan