PC start niet op of loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pagano

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2002
Berichten
18
Hallo! Mijn oom heeft wat problemen met zijn computer! De computer bleef in het begin nog heel vaak hangen, later ging hij zelfs vanzelf uit. Resetten hielp meestal nog wel, maar daarna ging zelfs resetten niet meer. Nu gaat de computer nog maar af en toe aan, na 30x resetten en aan-en-uitzetten. De PC loopt dan ongeveer 10 minuten en daarna loopt hij weer vast. Zelfs in het bios loopt hij vast.

Ik dacht eerst dat het de cd-brander was, omdat mijn oom die pas erin had gebouwd. Maar toen de PC het even deed, kon ik met de brander gewoon branden. Het afkoppelen van de brander helpt ook niet.

Bij het opstarten geeft de computer ook vaak de melding "CPU not workable or changed." Ik heb gelezen dat het batterijtje van het mobo vervangen, hiervoor de oplossing was. Nadat ik het batterijtje had vervangen, en alles in het bios weer had ingesteld, was de melding weg. Maar een tijdje later kreeg ik de melding steeds weer. Na het instellen van t bios ging het wel steeds weer weg.

Toen de PC het weer even deed, kreeg ik bij scandisk de melding dat er veel kruiselings gekoppelde bestanden waren. Het heeft uren geduurd voordat dit gerepareerd was. Maar later moest het steeds weer opnieuw gerepareerd worden.

Er is dus van alles aan de hand! Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik kom er zelf niet echt meer uit. Het is trouwens een pentium 2, 333 MHZ 32 MB geheugen. Rijp voor de sloop misschien??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan