pc start niet op ook niet met instal CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
340
De pc (xp-home edition) van mijn vriendin is niet meer op te starten.
Met opstarten komt het in menu van ao. Veilig Modus ed. en Normaal Opstarten.
Bij normaal opstarten komt het steeds weer in dit menu weer terug.

Eerst kon ik nog in Veilige Modus komen, ik heb gelijk de belangrijke bestanden gekopieerd.
Daarna kon ik ook niet meer in de Veilige Modus komen.
Ook systeem herstel dat op het menu-blad stond werkt niet.
De pc via van de installatie-cd opstarten?
Ondanks het instellen van de Bois lukt dat ook niet.
Ik twijfel of ik de juiste manier heb ik gesteld.
De Bios bestaat hier 5 tabbladen: Main, Advanced, Power, Boot, Exit
Tabblad Boot: heeft Boot Setting: Boot Device Priority, Removable Drives en CDROM Drivers.
op CDROM Drivers gezet en Enter: komt een nieuw blad met 1st Drive, 2st Drive.
OP 1st Drive gezet, dan F10 (Save and Exit)
krijg vermelding: 'Save configuration change and exit now' [OK] [Cancel]: Oke geselecteerd en enter.
De pc start normaal op en komt uiteindelijk weer in die gewraakte menu.
Pc opnieuw opstarten gebeurd ook niet van de Installatie schijf.
Wie weet hier een antwoord op?
 
Wel een bootable, zal wel een dvd zijn, dvd?
Via de BBS, kan de F toets F8, F11 of F12 zijn, die je gelijk na opstarten in moet trommelen, kom je daar in, de bios boot selector waarbij je voor de diverse opstartmedia kunt kiezen.
 
Ik heb het probleem van de bios opgelost en opnieuw xp geinstalleerd doch met sp2.
Met veel moeite ben ik nu aan het proberen sp3 te installeren. Via de update lukt het niet daar komt een foutmelding.
OpVan internet loopt om de haverklap de website vast. Kan ik ergens 'sp3 xp' van mijn w8 pc opslaan op een USB-stickje. ook dat schijnt lastig te zijn.
 
Met bovenstaande aanwijzingen heb ik Intussen sp3 en IE8 op de pc geïnstalleerd. Maar met de installatie van Adobe Reader gaat het niet lukken en komt een onderstaande fout melding. Wat moet ik hier mee een hoe krijg ik Adobe R er wel op.

Adobe Reader Installatiefout
Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak kan zijn dat u Windows in Veilige modus hebt gestart. of de Windows Installer is onjuist geïnstalleerd. Neem contact op met het ondersteunend personeel voor hulp.
 
Alle windows update's zijn geïnstalleerd. Doch helaas ik krijg Adobe Reader niet gedownload elke keer krijg ik de bovenstaande foutmelding
Bij services.msc, Windows Installer, is niet gestart. Service starten. Krijg melding
'Service gestart en daarna gestopt . Sommige service stoppen automatisch als ze niets te doen hebben. bijv de Performance Logs and Alerts-Service'
 
Daarin 5 bestanden de 1e WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe is gedownload en geïnstalleerd de andere vier moeten ook worden geïnstalleerd?
 
5 het zijn 8 bestanden moeten die alle worden geïnstalleerd?
 
Abobe Reader is nu geïnstalleerd.
Eerst heb ik het opgeslagen in een map en van daaruit geïnstalleerd. Ik las op de Adobe-site dat een instabiele internet verbinding eventueel invloed had. Mogelijk kan dit een oorzaak zijn.
Bedank voor de moeite die hiervoor zijn besteed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan