Pc start niet op.:S:S:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

grunn2

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hallo,
ik heb een nieuwe pc gekocht maar zonder besturingssysteem nu wil ik er xp op zetten maar als ik de pc aan doe komt er een zwart beeld met zo'n klein wit streepje die knippert, Nu krijg ik dit beeld met geen mogelijkheid weg, ook niet als ik de cd van xp erin doen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen:D

Hallo,
ik heb een nieuwe pc gekocht maar zonder besturingssysteem nu wil ik er xp op zetten maar als ik de pc aan doe komt er een zwart beeld met zo'n klein wit streepje die knippert, Nu krijg ik dit beeld met geen mogelijkheid weg, ook niet als ik de cd van xp erin doen.Ik hoop dat iemand mij kan helpen:D

het kan van alles zijn , mischien kan het zijn dat je beeldkaart/scherm kabel nie goed zit , kijk eens grondig na ,

het kan van alles zijn , mischien kan het zijn dat je beeldkaart/scherm kabel nie goed zit , kijk eens grondig na ,

Het beeldscherm is wel goed aangesloten ik kan ook gewoon de bios openen maar als ik dan weeer uit de bios ga komt dat beeld weer:(

in bios cd/dvd als eerste opstart zetten, dan je cd in je speler doen
dan opnieuw opstarten, nu krijg je de vraag of je van cd wilt opstarten,druk dan op F6.
dit doen dan gaat hij windows installeren,en volg je de aanwijzingen op het scherm.

in bios cd/dvd als eerste opstart zetten, dan je cd in je speler doen
dan opnieuw opstarten, nu krijg je de vraag of je van cd wilt opstarten,druk dan op F6.
dit doen dan gaat hij windows installeren,en volg je de aanwijzingen op het scherm.

al gedaan maar het beeld blijft zwart:(

Geeft hij ook niks aan bij het begin van.

Druk F2 voor bootmenu

Of zoiets?

brand het lampje van je cdrom wel als je de cd erin doet?
Staat je cdrom wel goed aangesloten?

Dan pas ik hierbij dan weet ik het zo niet!
Je kan eventueel nog een andere cd proberen!

Als alle geboden oplossingen niet werken zou ik terug gaan naar de winkel met je XP cd. Laat hun het maar proberen. Gaat helaas wel wat moeilijk als de pc via Internet gekocht is.....

Het feit dat het lampje op je cdrom knippert zegt niks. Dat betekend alleen dat die stroom krijgt. Kijk even in je bios na of de cd rom wel herkent wordt. Als die in het bios herkend word en hij staat als 1e boot device ingeschakeld zou die het moeten doen.

In geval van een nieuwe pc gewoon terug naar de winkel, neem als je slim bent de cd van vista mee. Als ze een beetje service geven, zullen zij mss windows wel willen installeren (mits het een legale versie is)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan