pc start niet op, scherm blijft zwart, aan/uitknop doet het niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter PvB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PvB

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Hallo,
volkomen onverwacht doet mijn pc heel vreemd:
zodra de stekker in het stopcontact zit gaat de computer aan, de ventilatoren en drives draaien, de led van het systeem brandt continu rood, maar er gebeurt verder niets.
De aan/uitknop en resetknop werken niet meer, om hem uit te zetten moet je de stekker eruit trekken. Er komt geen enkel signaal naar de monitor, ook geen bios etc. Ook hoor je geen enkele activiteit in de pc die je normaal wel hoort bij het opstarten behalve de ventilatoren.
Wat is dit??
Groeten, Piet.

Dit ga ik even mee volgen. Heb een paar maand geleden hetzelfde voorgehad bij een PC, en niettegenstaande ik zeker geen leek ben op dit gebied, heb ik de fout niet kunnen vinden.

Hoi,

Precies hetzelfde probleem heb ik nu ook met mijn systeem. Overigens worden wel mijn CD-Rom stations gecheckt en er is enige activiteit bij de harde schijf. Het BIOS wordt echter niet volledig doorlopen.
Het heeft iets te maken met stroomvoorziening of een losse kaart oid. Mijn BIOS (IBM) piept geen enkele keer nl.
Ik heb het al verschillende keren eerder gehad. Eerste keer was het een kwestie van een kapotte koeler.
De koeler werkt nu echter wel. De meeste keren kon ik door de kabel die de harde schijven met het moederbord verbindt vaster in het moederbord te duwen de zaak weer aan de gang krijgen.
Dat werkt nu dus niet meer.
Waarschijnlijk is het een kortsluiting ergens in het systeem.

Ondertussen wat aan het rommelen geweest. Allerlei kaarten eruit gesloopt. Uiteindelijk lijkt het probleem te zitten bij een geheugenkaart. Als ik die uit de computer houdt start de computer in ieder geval weer op.

Mogelijk dat dit ook bij jou helpt Piet. Ga 1 voor 1 alle kaarten in de computer maar eens langs. Overigens heb je wel 1 geheugenkaart nodig natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Asrael zei:
Hoi,

Precies hetzelfde probleem heb ik nu ook met mijn systeem. Overigens worden wel mijn CD-Rom stations gecheckt en er is enige activiteit bij de harde schijf. Het BIOS wordt echter niet volledig doorlopen.
Het heeft iets te maken met stroomvoorziening of een losse kaart oid. Mijn BIOS (IBM) piept geen enkele keer nl.
Ik heb het al verschillende keren eerder gehad. Eerste keer was het een kwestie van een kapotte koeler.
De koeler werkt nu echter wel. De meeste keren kon ik door de kabel die de harde schijven met het moederbord verbindt vaster in het moederbord te duwen de zaak weer aan de gang krijgen.
Dat werkt nu dus niet meer.
Waarschijnlijk is het een kortsluiting ergens in het systeem.

Ondertussen wat aan het rommelen geweest. Allerlei kaarten eruit gesloopt. Uiteindelijk lijkt het probleem te zitten bij een geheugenkaart. Als ik die uit de computer houdt start de computer in ieder geval weer op.

Mogelijk dat dit ook bij jou helpt Piet. Ga 1 voor 1 alle kaarten in de computer maar eens langs. Overigens heb je wel 1 geheugenkaart nodig natuurlijk.

Hallo,
inmiddels heeft dit probleem zich opgelost,
het blijkt, zoals Asrael ook al suggereert, de videokaart te zijn, daar heb ik enkele maanden geleden een nieuwe ingedaan zodat mijn zoon beter kan gamen.
op advies van mijn zwager heb ik er tijdelijk een oude videokaart weer ingedaan, en het systeem liep weer als een zonnetje.
vervolgens de nieuwe videokaart er weer ingedaan, en alles liep nog steeds als een zonnetje. ik constateerde wel dat het vrij lastig was om de kaart goed in het moederbord te krijgen en ook de schroefjes achter op de systeemkast precies goed te krijgen.
conclusie: waarschijnlijk heeft de videokaart er nooit helemaal goed ingezeten.
nu zit alles goed vast, en de computer loopt weer prima (althans tot nu toe).

nooit geweten dat door een probleem met de videokaart zelfs de bios niet meer opstart en de aan/uitknop ook dienst weigert.

bedankt iedereen voor het meedenken.

groeten, Piet.

rg

het betekend dat je moederbord kapot is of moet er nieuw in zetten of nieuw kopen :)

Naast het feit dat het niet het moederbord was, zoals jij suggereert, is het ook al 5 jaar geleden.
Lijkt me dat het dan wel opgelost is...

Mod edit

Oude topics mogen in ruste blijven.Graag volgende keer even naar de houdbaarheidsdatum kijken;)

Slotje
icon_slotje-bord.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan