Pc start niet op vanaf installatie cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeejD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Berichten
3
Beste forumleden,

Tijdens de installatie van Windows 10 vanaf de installatie dvd ging er iets mis en deed mijn pc niets meer. Hierop pc uitgedrukt en opnieuw opgestart.

Na deze kwestie geeft mijn pc aan dat er geen operating system geinstalleerd is. Elke installatie cd/dvd/usb van Windows die ik plaats wordt óf niet herkent óf geeft op een zeker moment een error.

Ik heb zelf al de bios gereset naar standaard waarden en had de HD al geformatteerd.

Weet iemand nog een oplossing?!
Bijvoorbaat dank!

Mvg,
 
Dat is nog al duidelijk: er staat geen besturinsgsysteem meer op.
Door de installatie van windows af te breken staat er nu totaal geen besturingssysteem meer op de HD en start de PC dus ook niet meer.

Oplossing: installeer een Windows (maakt niet uit welke versie, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Windows 7).
Kijk wel even in de bios of er echt van het dvd-station wordt gestart.

Als het een uefi bios betreft, dan moet wellicht de secure boot in de bios uitgezet worden.
 
Laatst bewerkt:
De kans lijkt mij voor 99% aanwezig dat het niet de computer hardware is die kapot is.
Ik vermoed dat de installatiemedia die jij gebruikt niet helemaal jofel zijn.

Het bios resetten was een iets minder handige actie van je. Je weet namelijk niet hoe de fabrikant van de machine het bios getweakt heeft voor de in jouw machine zittende hardware.
Een reset wil over het algemeen wel werken, maar de performance van de machine kán in een aantal gevallen dramatisch verslechteren. Zo zou je bij een Raid configuratie de boel aardig kunnen verzieken met een bios reset, maar goed da's weer een ander verhaal.

Zoek een andere Windows DVD en probeer het daarmee.
En idd. check of in het bios de CD / DVD als 1e bootoptie staat vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Dat er geen besturingssysteem meer op staat was me duidelijk haha.

Ik ga die secure boot ff checken en het dan nogmaals proberen met een installatie cd.

Ik heb tot nu toe dus verschillende installatie cd's geprobeerd. Van vista tot windows 7...

Ik laat het weten iig alvast super bedankt voor de hulp.

Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan