PC start niet op Videkoaart piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

pOtze

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Halo,
Ik zit hier met een groot probleem. Mijn pc start niet meer op en mijn videokaart geeft een herhaaldelijke piep.
Een tijdje terug had ik dit 1 keertje gehad. Mijn pc starte ook al niet op en mijn videokaart gaf toen maar een korte piep met een pauze tussendoor.Ook brande er tijdens de korte piep steeds een rood lampje op mijn videokaart. Ik heb toen mijn pc van binnen goed schoongemaakt en daarna deed hij het weer prima.
Vannochtend starte hij opeens weer niet op met hetzelfde probleem. Ik kreeg een zwart scherm of hij bleef hangen bij het beginscherm (van Gigabyte waar je je bios kan opstarten). Ik heb mijn pc wederom opengemaakt en vervolgens het geheugen losgemaakt en er op nieuw ingezet. Ook heb ik mijn videokaart (Saphire HD4850) proberen los te maken maar dit ging nogal moeilijk. Daarom heb ik em wat aangedrukt en de pin vanaf de voeding wat strakker gezet. Toen alles weer vastzat en ik mijn pc opstartte gaf hij nu een herhaaldelijke irritante harde piep. Het lijkt weer uit mijn videokaart te komen of uit mijn moederbord eronder. De koeler van mijn videokaart draait wel gewoon door. Na nogal veel piepjes start hij de pc opnieuw op en begint vervolgens weer te piepen (met nog altijd een zwart scherm).
Wat moet ik doen? Ik zit namelijk in mijn examens en ik heb me pc hard nodig. (kzit nu op een laptop waar ik niet zoveel aan heb)

Pc is rond de 2 jaar oud en zelf in elkaar gezet.
Specs:
Moederbord: Gigabyte EP45-DS3
Videokaart: Saphire Radeon HD4850
Geheugen: 2GB crucial
Harde schijf: Samsunng 2x 250 GB
Processor: Intel core 2 duo E8400
O/S: Windows 7 Ultimate

Groeten ,

Potze

Volgens mij is je videokaart gewoon kapot.
Als je (nog) garantie hebt op je pc, krijg je gwn een nieuwe in de plaats.
Zoniet, is het wel best kostelijk (gewoon een nieuwe kopen).

Olivier

Zou het echt kapot zijn? Mijn videokaart ontvangt wel stroom (want de koeler draait) en hij geeft nogal wat piepjes. wat kunnen deze beteken? Het is een aanhoudelijke piep die om de halve seconde gaat en dat dan ongeveer 20 keer. Daarna start mijn pc opnieuw op en gebeurt precies hetzelfde. Dit is pas nadat ik zelf wat aan mijn videokaart had geprobeerd te doen( eruit te halen) maar dit lukte niet helemaal goed dus heb ik hem wat aangeduwd. Daarvoor gaf hij 1 korte piep om de 5 sec ongeveer en kwam hij soms nog tot mijn beginscherm. Weetje dus zeker dat hij kapot is voordat ik een nieuwe koop want ik heb namelijk geen garantie meer.
Misschien is dit valse hoop omdat ik gewoon echt niet wil dat die kaot is. Kheb me pc deze week nog hard nodig.

Dus als je de PC start geeft hij gewoon zwart scherm en piepen.
Blijft je PC ook aanstaan?
Zoniet kan het een virus zijn.

Olivier

Ja eerst ging hij soms door tot het beginscherm van Gigabyte ( het eerste scherm wat je ziet als je de pc opstart waar je ook de bios kan opstarten) maar daar liep hij dan vast en mijn videokaart gaf een knipperend rood lampje tijdens de piepjes om de 5 seconden. Het was ook weleens hetzelfde geval maar dan met een zwart scherm inderdaad. Nu geeft hij alleen nog maar een zwart scherm met 20 piepjes om de halve sec ongeveer. erg vervelend dus. Na ongeveer 20 tot 30 piepjes start hij opnieuw op en gebeurt precies hetzelfde.

Boot je PC ook daadwerkelijk?
Het zou miss kunnen dat je de bootinstellingen moet aanpassen.

Olivier

Sorry maar wat bedoel je preies met BOOTEN?
In mijn Pc gaat wel alles aan en ook draaien (zoals het hoort behalve de piepjes dan) alleen als ik op mijn beeldscherm kijk gebeurd er dus niets (zwart scherm).

Heb je toevallig nog een andere videokaart liggen of een onboard kaart op je mobo? Probeer of je daarmee wel normaal op kan starten.

Kan je jou kaart testen in een andere pc? Of bij een lokale pcboer? En heb je nog garantie op de kaart?

Je kreeg de kaart moeilijk los (haakje niet wegedrukt?) en daarna is het gepiep begonnen? Slot misschien beschadigd?

Dat de fan draait hoeft nog niet te betekenen dat de kaart niet kapot is/kan zijn.

En zou je voor de volledigheid het merk en wattage van je voeding kunnen plaatsen?

Ja het porbleem is nu die het niet meer doet, Ik deze informatie ook niet meer kan opzoeken via mijn pc.
Ik zal kijken of ik wat voor je kan vinden. De voeding daarentegen is volgens mij 450 watt. Hij heeft het 2 jaar lang prima gedaan en nu nog steeds eigenlijk want mijn pc gaat in principe gewoon aan alleen start hij dus niet op. De andere info ga ik even nachecken ik hoop dat ik wat kan vinden.

Om even terug te komen op de vraag:
Ik heb geen andere videokaart meer om te testen en ik kan deze videokaart ook niet in een andere pc testen. (we hebben verder 2 laptops en een oudere pc. Verder zit er naar mijn weten geen onboard vid card meer in de pc. Ik wil mijn videokaart er graag uithalen maar dit lukt me niet. Ik kan wel de pinnetjes van de voeding losmaken en de schroevjes waarmee hij vast zit aan de achterkant van de pc alleen aan de onderkant (waarmee hij vastzit aan het moederbord) krijg ik het niet los. er zit een blauw knopje maar hier krijg ik geen beweging in. Het moederbord ondersteunt ATI crossfire dus als ik hem los kan krijgen kan ik mijn videokaart dan in de andere aansluiting op mijn moederbord plaatsen?
Als laatste heb ik een 460 Watt CoolerMaster Voeding.

Ik heb mijn vid kaart eruit gekregen en even afgestoft. Toen ik hem na een uur er weer in deed starte de pc opeens weer normaal op. Daarna sloot ik hem af om mijn pc goed neer te zetten en vervolgens weer aan te zetten. Raad eens, hij starte weer niet op maar geeft nu weer een korte piep met een 5 seconde durende pauze tussendoor.

Ik heb mijn vid kaart eruit gekregen en even afgestoft. Toen ik hem na een uur er weer in deed starte de pc opeens weer normaal op. Daarna sloot ik hem af om mijn pc goed neer te zetten en vervolgens weer aan te zetten. Raad eens, hij starte weer niet op maar geeft nu weer een korte piep met een 5 seconde durende pauze tussendoor.

Kijk eens of hij alweer onder het stof zit?
Zoja dan moet je misschien denken aan even je hele computer afstoffen, stoffilters bij kopen, etc.

Nee hij zit helemaal niet onder het stof. Integendeel hij is nu juist brandschoon. Ik heb even gekeken in de manual van Gigabyte en daar staat dat bij ''continues long beeps'' Graphic card is not inserted correctly. en bij ''continues short beeps'' Power error. Ik krijg 1 piepje van een halve seconde om de 7 seconden. welke van de 2 is dat dan?:confused:

Nee hij zit helemaal niet onder het stof. Integendeel hij is nu juist brandschoon. Ik heb even gekeken in de manual van Gigabyte en daar staat dat bij ''continues long beeps'' Graphic card is not inserted correctly. en bij ''continues short beeps'' Power error. Ik krijg 1 piepje van een halve seconde om de 7 seconden. welke van de 2 is dat dan?:confused:

Ik zou eerst kijken of je de voedingkabel er wel goed in hebt gedaan (omdat je hem natuurlijk misschien ook te strak erin hebt gedaan, anders even als mogelijk is met een andere kabel proberen), anders kijken of de videokaart er wel goed in zit.

Ik gok het op continues short beeps ;)

Kom je er echt niet uit ga dan even naar de eerste beste computershop. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan