Pc start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Will-Well

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Als de PC opstart doorloopt hij de BIOS en daarna zegt hij NTLDR ontbreekt start opn. op.

Wie weet wat NTLDR betekend.

NTLDR is NT Loader. Een programma dat van de harde schijf boot sector geladen wordt.

Oplossing;
Opstarten met een opstartdiskette met sys.com er op. Dan typ je sys c: [ENTER]
Dan krijg je de melding: systeem overgezet.

Ik denk dat dit ligt aan een defecte harde schijf, of in ieder geval een slechte boot sector. Ik zou als alles er weer op staat je harde schijven even checken op fouten!

Groeten,

Bas

Ik heb een Win 98 opstart diskette gebruikt en nu zegt hij kan win.com niet vinden. maar ik heb intussen de XP flop al gevonden wat nu.

Ik vrees dat er iets echt mis is met je harde schijf, geen rare dingen mee gedaan?

Hij doet het weer (is niet mijn eigen PC).
Ik heb uiteindelijk via een XP opstartdiskette het systeem weten over zetten. Daarna weer op te starten met CD-rom ondersteuning. En met de opdracht Fix Boot is alles weer hersteld.

En allen bedankt voor de waardevolle tips.

Doe voor de zekerheid nog even een oppervlakte test met de harde schijf en een virusscan.... Want dit komt natuurlijk niet zomaar...

Groeten,

Bas

Inderdaad dat klopt. Er is een brander gemonteerd en die werd niet gevonden daarna is div. keren opgestart, kabels verwisseld, in de bios gerommeld en uiteindelijk werd de HD ook niet meer gevonden.

Ik heb toen in de bios via F3 de HD weer gevonden en toen kreeg ik de melding NTLDR ontbreekt.
De rest is bekend en ik ga dan ook de HD uitgebreid testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan