PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunabooks

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Mijn man heeft een PC samengesteld (zoals hij wel vaker doet) maar deze keer krijgt hij hem niet aan de praat.

AMD 2000+
512 MB RAM
K7S5A Elite moederbord
HD 30 GB
Nvidia 61 MB videocard
Nieuwe kast en voeding

Als de computer aangezet wordt, gaat de harddrive draaien, alle lampjes gaan aan (en blijven aan), CPU cooler draait.

Verder dan dat komt hij niet. Geen geratel, niks op het scherm. Geen BIOS toegankelijk

We hebben andere geheugenmodules geprobeerd, videokaart vervangen maar ook beter vastgezet. CMOS "gecleard", alle bedradingen diverse malen gecontroleerd.

Wie heeft er nog ideeen?
Luna

Is het 1 geheugen reepje of zijn het er twee.
als het er twee zijn probeer er dan eerst eens 1.
Is dit echt alles wat er in de kast zit.

We hebben het met 1 geheugenstick geprobeerd en ook met 2. Het geheugen werkt in een andere computer wel.

Verder zit er niks in de kast.

Videocard moet natuurlijk 64 MB zijn en niet 61

Ide kabels zijn goed en goed aangesloten?

Alle kabeltjes die je moet aansluiten op je moederbord los maken en alleen de power schakelaar aansluiten.
Dan eens kijken of je wel kunt doorstarten.
Als je usb hebt aangesloten deze kabels ook eens los maken.

Harddisk niet aansluiten kom je dan wel in de bios.

Nee, dan ook niet. Heb helemaal kaal geprobeerd: alleen keyboard & monitor.... niks werkte

Dat is een vervelend probleem.
Ik begin er zelf aan te denken dat het een moederbord probleem is.

Dat dachten wij ook... daarom hebben we er een nieuwe moederbord in gezet. Probleem bleef. Toen maar een nieuwe processor... probleem bleef. Mijn man is in staat om de computer uit het raam te gooien, maar daar hebben we er net te veel geld voor ingestoken naar mijn idee! ;)

Zonde van het raam :8-0:
Maar 1 ding is er nog niet geprobeerd en dat is de voeding vervangen.

Dan hebben we alles wel zo'n beetje gehad.
Kun je de processor eventueel nog in een andere pc proberen.

Dat hebben we met de eerdere processor gedaan. Werkte niet, maar daarna werkte die hele andere computer niet meer, en moesten we daar een nieuw moederbord inzetten + alles van harde schijf (mijn winkel!) verloren gegaan....
Echter nu hebben we dus een nieuwe processor voor deze computer, denkende dat dat dus het probleem was, maar dat werkt dus ook niet! Ik durf de processor echter niet meer in de andere PC over te zetten...

Helaas,

Dan ben ik op dit moment uitgetypt, hersens laten het nu even afweten, misschien een andere helpmij-er.

Hallo ik roep maar even wat , maar ik lees nix over de monitor.
Heb je de monitor al eens eraf gegooit en een andere geprobeerd ?
Maar ja zoals ik zei : Ik roep maar wat :).
oswaldo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan