pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
ik heb een pc die als ik op de aan/uit knop druk slechts een fractie van een seconde het ledje op m'n mobo laat branden en de processorkoeling 1 of 2 rondjes laat draaien en dan niets meer. Na meerdere keren de powerknop een tijdlang ingedrukt te houden startte ie weer door en windows draait heel stabiel. Pc afgezet en start weer niet meer. In apparaatbeheer staat alles in orde. Voeding volledig gereinigd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn, is het mogelijk dat een pc niet meer start als 't batterijtje van de c-mos leeg is, want hier dacht ik aan. Alle suggesties zijn welkom.

Greetzz,

Steveson

Probeer eens de BIOS te updaten.

Als de pc even aanstaat, wat zijn dan de temperaturen?

Sorry, ik heb geen oplossing...wel zou ik zeer terughoudend zijn met het updaten van de BIOS. Eerst andere mogelijkheden proberen (ergo: wat meer reacties afwachten hier) om gelazer te voorkomen!
Greetz,
Joep

Ik zou dit gewoon even proberen

Probeer eens met een kale computer te draaien, met andere woorden, haal alle bekabeling los naar de harde schijf, cd-rom, en haal zo veel mogelijk pci-sloten leeg, maar laat het nodige erin zitten, zoals bijvoorbeeld videokaart (als je geen onboard hebt) en floppydrive met een opstartdisk erin. Kijk dan nog eens of hij het in eens doet of niet.

Hallo

Sommige p.c.'s , durven te weigeren om te "booten" , indien het b.i.o.s. batterijtje leeg is .

Meestal knoopcel C.R. 2032 , met een klemspanning van +/- 3.5 V onbelast.

Let wel , indien dit batterijtje plat is , dan loopt de r.t.c. meestal verkeerd , en verliest de betrokken p.c. ook zijn andere b.i.o.s. settings.

Of een nieuwe knoopcel kopen , of deze eens uitmeten d.m.v. een multimeter.

Het "flashen" v/d b.i.o.s. zou ik persoonlijk niet doen , daar dit te veel risico's inhoudt ....... en niet nodig.

Maar:

Ik zou betrokken systeem eens voorzien van een andere , desnoods geleende p.supply , en dan eens opstarten.

Veel voedingen kunnen naar verloop van tijd de benodigde "piekstroom" nodig bij opstarten niet meer leveren.

Met dergelijke symptomen als gevolg....

Hopelijk een ietsje dichter bij de oplossing.

Peter

thanx, ik ga met deze tips aan de slag en hou jullie op de hoogte

greetz,

steveson

Was het de voeding?
Of is het probleem nog niet opgelost.
Ik heb nu n.l. hetzelfde probleem.

Nee, ik heb de moed opgegeven en heb de computer bijna helamaal weggegooid. het enige dat ik zou kunnen proberen was waarschijnlijk een nieuwe processor, maar die heb ik niet zo bij de hand.

Het is wel royaal laat maar toch wil ik nog even laten weten dat 't opgelost is. 't Was de voeding die niet sterk genoeg meer was. Er stak nl. een nieuwe (zwaardere) graka in.

greetzzz

steveson

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan