Pc start niet op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rioohhh

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Ik heb een probleem tijdens het opstarten van een aantal pc’s, wellicht dat hier iemand mij uit de brand kan helpen…

Ik heb een aantal Compaq Evo D310 en een HP Compaq dx2000 pc’s hier staan.

Nu heb ik op één HP een complete XP installatie gedaan, uit de andere hp’s de schijven gehaald en keurig gekloond. Dit werkte bij alle hp’s (bijna) goed.
Daarna wilde ik op de evo’s ook XP installeren, dus schijf er uit gehaald, aan de HP aangesloten, gekloond…
Niets…
De evo wilde niet opstarten. Ik krijg het ‘hp invent’ scherm te zien. Als ik dan op esc druk zie ik de instellingen voorbij komen ratelen, dat ziet er keurig uit.
Dan krijg ik een zwart scherm met links bovenin een knipperende cursor.

Goed, prima…dan maar helemaal opnieuw beginnen en met een XP installatie cd de computer installeren.
Eerste paar keren lukte dat ook niet, want zodra ik de evo had opgestart kreeg ik de tekst ‘druk op een toets om vanaf cd op te starten…’ te zien, maar na een druk op de toets bleef het zwart…

Schijf terug in de hp (als slave), opstarten, formatteren, terug in evo, met cd opstarten…windows XP setup werkt!
Na alles geinstalleerd te hebben start de evo opnieuw op….en je raad het al…zwart scherm met knipperende cursor.
XP installatie met formatteren op ntfs, ntfs (snel), fat32 geprobeerd…
Niets helpt!

Ohja, ik heb restore cd’s voor die computer gebruikt, maar die zegt dat ze niet voor dat systeem zijn (staat echt evo d310 op de cd en kast…)

Booten van floppy wil niet, usb stick wil niet…

Ik dacht eerst dat de standaard installatie van die hp misschien beveiligd is ofzo zodat het niet op een andere pc kan, maar dat is het volgens mij ook niet..

Als ik de hd in een HP installeer met XP, werkt alles prima! kan er van opstarten en het werkt. Als ik de geinstalleerde schijf in de evo plaats, werkt het niet meer...

Zoals je misschien begrijpt begin ik een beetje radeloos te worden…Is er misschien iemand die enig idee heeft??

Zijn de pc's niet te oud voor win xp? Dan gebeurd dat nl ook

Nee, er zat bij aankoop een xp licentie op de evo's...die zijn toen met win98 gebruikt, en nu gaan we upgraden naar xp...
P4 2 Ghz, 512 mb...moet toch werken naar mijn mening..

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn pc.

Na weet ik hoe lang zoeken en proberen bleek uiteindelijk dat de videokaart (asus V7100) die in het systeem zat de boosdoener was.

Videokaart eruit --> simpele andere videokaartje erin -> xp instaleren (geen knipperende cursor meer) --> nieuwe videokaart er weer in en die werd gelijk herkend en geinstalleerd door xp.

Het zou ook voor jou de oplossing kunnen zijn.

grt.

Martin

Hmm..Denk niet dat dit de oplossing is..
Het zijn nl onboard videokaarten.
Ook kan ik vanaf cd ERD Commander en Auditor starten...
Dus met de video kaart is volgens mij niets mis...

Iemand nog andere oplossingen?? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan