Pc start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bql
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bql

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2005
Beste forum leden,

Ik zit met een fout die ik niet verholpen krijg.
Als ik mijn PC op start moet ik nu op eens uit 2 besturings systemen kiezen:

Windows XP pro
Een onbekent besturings systeem op de D:

Op de D: staat bij mijn geen besturings systeem. Maar goed, Als ik window's xp selecteer dan loopt hij vast de pijltjes kan ik niet meer bewegen. Als ik het probeer via de onbekande dan geef hij een fout aan.

Veiligen modes werkt niet niet omdat ik dan ook moet selecteren.

Wie kan mij hier a.u.b mee helpen ik kom nu echt niet verder.

Met vriendelijke groet

Michael Hogendoorn.

niet toevallig iets van linux op je systeem gezet?

in ieder geval als je ook niet in veilige modus kan komen, lijkt het erop dat windows een beetje heel erg verneukt is. beste kan je gewoon even windows opnieuw instaleren.

Maak een kopie naar diskette of CD / DVD van de op C: staande Boot.ini

Open vervolgens de originele boot.ini met Kladblok en haal daar de verwijzing weg naar dat 2e besturingssysteem. Sla het bestand weer op als boot.ini en start de pc opnieuw op. Wat doet 'ie nu ?

Bork, het zou heel goed kunnen dat het tot een nieuwe installatie zal gaan leiden, maar da's mij in dit stadium nog even wat prematuur.

Als het wijzigen van de Boot.ini niets oplost, dan is booten met de XP CD ook nog een optie (en dan kiezen voor herstelinstallatie)

Zo zijn er diverse opties die m.i. nog voorafgaan aan een format en herinstallatie van Windows.

Nee ik heb er niets aan verandert.
Maar hoe kan ik mijn boot.ini veranderen of ergens heen kopieren, als ik niet in me windows kom

En als ik hem laat opstarten van de CD, die selecteer ik dan, dan moet ik nog steeds een selectie kiezen

Idd. zag ik even over het hoofd (dat je niet bij de .ini kan komen)

Ik denk niet dat je opgestart hebt van CD. Als je namelijk weer dat keuzemenu krijgt, ben je opgestart middels hdd.

ALS je dan opstart met de CD erin, let dan "duivels" goed op....... bijna onmiddellijk nadat je de machine hebt aangezet en de drive de Windows CD begint te lezen (booten) komt er op het zwarte bootscherm een mededeling / vraag in beeld of je Windows vanaf CD wil opstarten. ALS je dat wilt, dan moet je op een toets drukken, anders wordt vanaf hdd gestart.

Pasja bedankt alvats voor je snelle reacties.

Maar als ik mijn XP Cd er in doe, gaat hij zoeken of er wat op de cd staat. Hiero zegt hij dan snel Not found en gaat verder met de hdd.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij dit wel doet. Want hiermee is ook mijn XP geinstaleert.

Groetjes Michael

Dan ben je dus al te laat geweest met het indrukken van een willekeurige toets.............

Nog sneller indrukken!

Nee,

Als ik
F8 -> Boot menu
Selecteer mijn CD/DVD drive.
Druk snel op een willekeurige toets

Maar gaat dat regelrecht terug naar het scherm met:

WINDOWS XP PRO
ONBEKENT BESTURINGS SYSTEEM OP DE D:

Dus hier mee kom ik ook niet verder.

Zijn er nog anderen mogelijkheden, dat mijn XP CD meschien verkeert is?

Sorry,

ik krijg er niet direct beelden bij.
Als je boot met de XP CD erin krijg je onmiddellijk na de opstart een wit regeltje tekst met daarin de mededeling dat je op een willekeurige toets moet drukken om vanaf CD te starten. Als je dat dan snel doet dan wordt vanaf CD gestart.
Dat MOET zo gaan. Als dat bij jou niet zo is dan kan ik helaas van achter mijn beeldscherm niet beoordelen WAAROM dat dan niet werkt.

Oke,

Ik denk dat ik heb dan dinsdag maar naar de pc zaak hiero in de buurt breng. kijken of hij wete wat het is :)

Iedegeval erg bedankt met uw hulp

Groetjes Michael

Even een ubdate,

ik bedenk me nu toen ik een half jaar geleden style
XP er op zetten hij mijn boot.ini niet op de C: kon vinden, maar dat hij op de D stond.

Meschien dat hij hier door zegt onbekent systeem

Als ik die selecteer zegt hij

I/O-Fout bij een poging toegang te
opstart secttorbestand multi<0>disk<0>rdisk<>partition<1>\bootsect.dos

Kunnen jullie hier nog iets mee?

Nee, sorry, dit gaat (zonder dat ik de schijven in de verkenner / de boot.ini kan zien / lezen) voor mij er ietwat te gecompliceerd uitzien. Als ik nu iets zou "roepen", dan is dat niet gebaseerd op kennis van zaken, maar op "gevoel" en daar heb je niets aan als het misgaat.

Beste mensen,

ik ben er achter gekomen wat het probleem is. Ik maak gebruik van style XP en ik wou mijn win xp update. Deze 2 programma's maken gebruik van de zelfde kernel bijv: opstartscherm, icons.

Als je deze alleen 2 tegelijk wilt opstarten dan komt er dus een chras wat ik had.

Met vriendelijke groet Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan