pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

davy1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
hallo
sinds een paar dagen wil mijn pc als ik hem aan zet niet opstarten
als ik de stroom eraf haal en het weer probeer dan start hij na dit ongeveer 3 keer te hebben gedaan wel.
iemand een idee wat dit kan zijn??

bvd

heb je mischien geen geaarde stopcontact? hier kan het aan liggen. (heb ik vorige week ook gehad, kon dagenlang niet achter de computer zitten)

nee geen geaard stopcontakt en daarbij deed hij het altijd goed

Kijk eerst eens of alle kabels en draaitjes goed zijn aangedrukt!
Zet eens in ander Stopcontact.
Alle kaarten en geheugen strips goed er in?

storm_animal zei:
heb je mischien geen geaarde stopcontact? hier kan het aan liggen. (heb ik vorige week ook gehad, kon dagenlang niet achter de computer zitten)

dat maakt niet uit stroom is stroom

Dit is je voeding. Hij kan de Piekstroom van het inschakelen niet aan.
Heb ik ook gehad.

Heb je toevallig iets in je pc erbij gestopt. bv een dvd spelertje ofiets?

Zwaardere voeding erin en je bent er vanaf. (+/- 50 euries)

mukkel zei:
Dit is je voeding. Hij kan de Piekstroom van het inschakelen niet aan.
Heb ik ook gehad.

Heb je toevallig iets in je pc erbij gestopt. bv een dvd spelertje ofiets?

Zwaardere voeding erin en je bent er vanaf. (+/- 50 euries)

hoezo start ie wel op dan na 3 keer stroom er afhalen ??

Uit je vraag haal ik het volgende.

Als jij je pc aanzet stopt ie ermee en doet niets meer.
Je power-knop reageert ook niet meer. Hierdoor moet je je stroom van de kast halen en opnieuw proberen. en dit ongeveer 3 keer voor hij wel opstart.

klopt dit?

suicide zei:
dat staat tohc in zijn vraag!!!

beetje chagie?? Nou zie jij in zijn vraag staan of zijn powerknop reageert of niet?????
nou ik niet.

En het antwoord op je vorige vraag: hoezo start ie wel op dan na 3 keer stroom er afhalen ??

Ja indd. met de eerste 2 / 3 keer is de piekstroom te hoog zodat zijn voeding uitschakelt.
dit moet "geresset" worden door ff de spanning er af te halen.
Maar elkekeer in die fractie dat de pc aan en gelijk weer uitspringt (bijna niet te zien) , zijn de condensatoren op het mobo en andere kaarten een deel opgeladen.
Hierdoor wordt elke keer dat je de pc opnieuw probeert op te starten de piekstroom lager. Tot je op het moment komt dat de voeding het wel aankan en dan start je pc op.

Dit kan komen puur uit slijtage of iets extra's in je pc gestopt te hebben.

Oplossing ---> een zwaardere voeding in je pc stoppen

mukkel zei:
beetje chagie?? Nou zie jij in zijn vraag staan of zijn powerknop reageert of niet?????
nou ik niet.

En het antwoord op je vorige vraag: hoezo start ie wel op dan na 3 keer stroom er afhalen ??

Ja indd. met de eerste 2 / 3 keer is de piekstroom te hoog zodat zijn voeding uitschakelt.
dit moet "geresset" worden door ff de spanning er af te halen.
Maar elkekeer in die fractie dat de pc aan en gelijk weer uitspringt (bijna niet te zien) , zijn de condensatoren op het mobo en andere kaarten een deel opgeladen.
Hierdoor wordt elke keer dat je de pc opnieuw probeert op te starten de piekstroom lager. Tot je op het moment komt dat de voeding het wel aankan en dan start je pc op.

Dit kan komen puur uit slijtage of iets extra's in je pc gestopt te hebben.

Oplossing ---> een zwaardere voeding in je pc stoppen

bedankt voor je uitleg snap nu iig waar je het overhebt :)
en ben niet chaggie hoor :P

Niet beter eerst op Topic starter wachten:love: :love: :love: :love: :love:

lol net zo slim ja :D

maar het kan bijna niet missen.

Wrom haal je anders de stroom van je pc??
Als zijn voeding het normaal doet en je pc start niet op doe je normaal ressetten via de resset knop. De enige reden die ik kan verzinnen waarom je de spanning van je pc wilt hebben is dat je voeding zichzelf uitschakelt vanwege onstabiele spanningen.

mukkel zei:
lol net zo slim ja :D

maar het kan bijna niet missen.

Wrom haal je anders de stroom van je pc??
Als zijn voeding het normaal doet en je pc start niet op doe je normaal ressetten via de resset knop. De enige reden die ik kan verzinnen waarom je de spanning van je pc wilt hebben is dat je voeding zichzelf uitschakelt vanwege onstabiele spanningen.

is wel het meest voor de hand liggende reden
heb het zelf ook x gehad met zon neon buis der in en druk ik op power knop en dan springt ie even aan en gaat direct weer uit neon verwijdert en doet weer normaal

:( maar hoe kan het dat hij het voor die tijd altijd goed deed??
ik heb niks veranderd.

Slijtage, Misschien heeft je voeding al een hele tijd zijn Max. belasting gehad.
Op een moment dan trekt ie dat niet meer en krijg je problemen.

Dus na het inschakelen reageerd je powerknop niet meer??????

jawel de powerknop doet het wel en de voeding ook maar hij start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan