Pc start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanQuiSh

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hallo, Ik heb sinds kort 2 computers de ene is al redelijk oud ik denk een jaar of 4,5.
Ik was gewoon aan het computeren en toen ging hij via de normale manier uit. maar nu gaat hij niet meer aan! ik krijg alleen het start scherm COMPAQ bootmenu enz kan ik niet in en formateren gaat ook niet :(

Heeft er iemand een oplossing?

Bedankt,

Maak de pc open en zoek op het moederbord naar het batterijtje.
Dit is ong. zo groot als een gulden.
Laat het er 10 min. uit en plaats het dan weer terug.
Als dit niet lukt wordt het tijd dat je met die floppys van Compaq aan de slag gaat.

Helaas het heeft niet gewerkt ik heb het eruit gehaald en later weer in gedaan alleen nu geeft hij ook nog iets aan er staat:

128 MB OK
162-System Options not set

Zouden jullie nog iets weten?:(

Compaq geeft dit aan bij 162.

Run Computer setup. Dat zijn dus die floppy's waar ik het over had.
Je zou ook het bios in kunnen gaan en kijken, alleen maar kijken of er iets niet goed staat.
Het is de bedoeling dat er na opstarten van de cd-rom wel de harde schijf komt.
Als ik het zo zie zou je zeggen dat je cd-rom kapot is maar misschien staat er alleen iets verkeerd.

Laatst bewerkt:
Dit is waar ik voor vreesde ik heb helemaal geen floppy's meer daarvan? Kan ik nu de computer weggooien of is er nog iets anders wat ik kan doen. Oowja in de bios kan ik niet komen want zover komt de computer niet ik zie alleen een zwart scherm met COMPAQ :(

Zoek naar de flop bij compaq of zet hier je type en/of serienummer.

Maar hij valt niet voor niets uit, denk dat er meer aan de hand is.

Hopelijk zit er nog een plakkertje met een nummer van Compaq op die pc of heb je de papieren nog.

Sorry dat ik zolang niet heb gereageerd maar ik was ziek. Het gaat om een Compaq presario 5000. Zo ziet hij eruit

Ik ga even kijken of ik nog meer papieren heb

vaak met uitvallende computers is een te hete computer het probleem. alleen een computer kan nooit zosnel opwarmen denk ik. zet je kast is open en stof hem eens! vooral je fan en je processor!

Hier is de bios setup utility voor de Compaq Pressario 5000.
Als het net zoiets is als ik een tijdje geleden heb binnengehaald dan moet je 3 of 4 floppy's maken van die download.

lollige zei:
vaak met uitvallende computers is een te hete computer het probleem. alleen een computer kan nooit zosnel opwarmen denk ik. zet je kast is open en stof hem eens! vooral je fan en je processor!

Oke bedankt ik heb het gedaan.

Nu even dat van elisa proberen en dan kijken of hij het doet! ik hoop t zo :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan