pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sxizzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
hey,

m'n pc start al een tijdje niet meer op. Dit waarschijnlijk omdat ik een paar keer via de power switch van m'n voeding de boel heb uitgezet.

heb de hardeschijf geformateerd in een andere computer alleen de computer komt niet verder dan de bios.. hij controleerd of alles is aangesloten en dan gaat ie niet verder. Ook al heb ik een win xp cd in m'n drive en staart cd als boot.

bootflop helpt ook niet. ik zit een beetje klem, weet niet waar het aan kan liggen. Alle kabels zitten na mijn weten goed.

mvg

Hallo

Over welke p.c. spreken we ???

Het een paar keer uitschakelen d.m.v. de powerswitch is normaal gezien niet terminaal voor een p.c. , vermoed dat er hier dus net dat ietsje meer aan de hand is , dat je vergeet van te vermelden.

Waarom de harddisk formateren in een andere p.c. ??

Vermoedelijk staan er 1 of meerdere settings verkeerd in de b.i.o.s.??

Indien je zelf niets hebt verandert aan de kablering , dan is die uiteraard korrekt !!!!

Peter

Heb je toevallig de jumpers verandert ,toen in de andere PC en erna niet meer terug gezet.
Is maar een idee hoor

Denk dat je bios op default settings is gekomen, dat kun je soms instellen in de bios, reset after powerfail of powerdown.

Loop alle instellingen eens na in de bios.

Koppel eens alles los(enkel videokaart en cpu en RAM) Ik zeg bewust niet de harde schijf omdat die er misschien voor zorgt dat de pc niet opstart. Nu zou je normaal al beeld moeten krijgen, nog steeds niet? Dan heb je op z'n minst al enkele dingen uitgesloten. Dan blijft nu nog de cpu, videokart, moederbord, RAM en voeding over.Gaat hij nu wel, dan is waarschijnlijk je voeding gaar(of kan die niet genoeg leveren)

Maar zet je specs eens neer, hier kunnen we weinig mee.

Ohja: een bios reset wil ook wel es helpen(stekker losdoen van stopcontact en het ronde batterijtje op je moederbord er voor een minuut of 5 uithalen en dan weerinsteken) Doe dit eerst, als het nu lukt heb je namelijk niet zoveel (nodeloze) tijd verloren:)

:edit: ik zie ineens dat je toch beeld hebt. Probeer eens met een andere harde schijf, want volgens mij loopt hij vast bij het detecteren van de harde schijf.

Laatst bewerkt:
het gaat om een Pentium III 1000mhz met 340MB ram.

Ik heb gister alles los gehaald (bekabeling) en alles stap voor stap weer aangesloten maar hij doet het nog steeds niet. Als ik de computer aanzet dan krijg ik de mhz die worden geteld, en het intern geheugen.. dan pimary master + slave en secundary master + slave.

verder komt de pc dan niet meer. Erg vervelend. Heb al verschillende malen m'n bios doorgebladerd maar dat mocht niet baten.. Tips?

moederboard: Asus CUSL2-c 815EP PIN370

Laatst bewerkt:
Je zult toch in de bios moeten zijn, default settings proberen, de ACPI functie aanzetten indien uit, de clockfrequentie controleren, de bootseqence controleren of de schijf er wel bij staat, tja, je kunt in de bios van dat bord zoveel instellen.

De manual, indien je die niet meer hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan