PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Bij aanzetten van de PC krijg ik de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als:

de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.

Ik heb geprobeerd met de (Acer) boot-cd op te starten, maar krijg dan weer dezelfde melding.

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden. Neem contact op met de leverancier over dit probleem.
Naar boven

Oorzaak
Dit probleem kan zich voordoen als de bestanden Hal.dll en Ntoskrnl.exe niet met elkaar overeenkomen.
Naar boven

Oplossing
U lost dit probleem op door de computer op te starten vanaf de cd-rom van Windows en vervolgens een upgrade van Windows uit te voeren. Klik voor meer informatie over deze procedure op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:

oplossing van microsoft

succes: groet weetje

Ik heb géén aparte cd van windows. Alles was al "fabrieksmatig"geïnstalleerd. Wel heb ik bij de eerste keer starten met de pc een aantal cd's moeten maken, naast die van de acer-boot cd. Maar hoe kan ik die dan gebruiken. Weet jij darr misschien een oplossing voor?
Ik kan overigens via mijn werk (school) wel een windows xp cd krijgen om opstarten zo te proberen. Zal ik vanavond dan ook doen, maar een college vertelde al dat dat waarschijnlijk niet zal lukken omdat de versies dan niet gelijk zijn ofzo??

Paul

Bamekipa zei:
Ik heb géén aparte cd van windows. Alles was al "fabrieksmatig"geïnstalleerd. Wel heb ik bij de eerste keer starten met de pc een aantal cd's moeten maken, naast die van de acer-boot cd. Maar hoe kan ik die dan gebruiken. Weet jij darr misschien een oplossing voor?
Ik kan overigens via mijn werk (school) wel een windows xp cd krijgen om opstarten zo te proberen. Zal ik vanavond dan ook doen, maar een college vertelde al dat dat waarschijnlijk niet zal lukken omdat de versies dan niet gelijk zijn ofzo??

Paul

Staat allemaal zeer duidelijk beschreven in de gebruiksaanwijzing die acer er heeft bijgeleverd, normaal kun je met die cd's je systeem gewoon herstellen.
Anders kijk HIER even.

tja, e.e.a. blijft een probleem!

Als ik de acer bootcd erin doe en verder ga dan zal alles gewist worden volgens de uitleg en ben ik al mijn data kwijt.

Gebruik maken van de opstart cd (nieuwe xp) lukt wel het opstarten en kan dan kiezen voor R (herstelconsole).
Als ik dat doe dan krijg ik c:windows op het scherm. Maar ja dan weet ik het natuurlijk niet meer! Op advies van iemand fixboot en fixmbr gedaan maar dat levert vervolgens toch weer dezelfde fout op.
Ook de harde schijf eruit gehaald en in een andere pc gedaan. Maar ja bij opstarten stopt het zodra de harde schijf wordt gelezen.
HELLUP

Bamekipa zei:
tja, e.e.a. blijft een probleem!

Als ik de acer bootcd erin doe en verder ga dan zal alles gewist worden volgens de uitleg en ben ik al mijn data kwijt.

Gebruik maken van de opstart cd (nieuwe xp) lukt wel het opstarten en kan dan kiezen voor R (herstelconsole).
Als ik dat doe dan krijg ik c:windows op het scherm. Maar ja dan weet ik het natuurlijk niet meer! Op advies van iemand fixboot en fixmbr gedaan maar dat levert vervolgens toch weer dezelfde fout op.
Ook de harde schijf eruit gehaald en in een andere pc gedaan. Maar ja bij opstarten stopt het zodra de harde schijf wordt gelezen.
HELLUP

Je zou vanuit herstelconsol nog een keer chkdsk kunnen proberen lukt dat niet dan kun je de schijf als slave even in een andere pc hangen en je data die je wilt houden veilig stellen.

Hoe hang ik de harde schijf dan als slave in een andere pc???Ik heb gisteren wel de harde schijf van een andere pc vervangen door de "probleem harde schijf" maar het opstarten ging toch niet. Toen alles maar voor de zekerheid teruggeplaatst. Nu aan een "expert" (?) mijn pc meegegeven. Als het hem niet lukt mijn data te behouden neemt hij contact met mij op. Ik denk dat ik dan nog maar een keer jouw tip/advies uitprobeer.
Het belangrijkste is inderdaad het behouden van mijn data. Foto's,andere bestanden enz

Gelukkig de data behouden met hulp van een vriend. Via een cd-rom Hirensboot. Konden bij de data en door de HDD te "hangen" in een andere pc e.e.a. gered.
Pffffffffffffff!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan