pc start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

degroot

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Na het aanzetten van de pc hoor ik alleen de fan draaien. Het beeldscherm springt niet aan en verder gebeurt er niets. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Ik heb geen software of hardware geinstalleerd. De laatste keer heb ik de pc normaal afgesloten.
Kan het zijn dat er spontaan kabeltjes zijn losgekomen? Hoe kan ik controleren welke hardware er eventueel kapot is?

Bij voorbaat dank

Zou zeggen controleer alle aansluitingen eens ,ook intern.

Ps:zou je ook alle vragen van je die gelukt zijn opgelost willen zetten(rechts onderin)

ik heb de verbindingen gecontroleerd, de pc ligt nu open. Er gebeurd nog steeds niets. Ik weet niet meer waar het aan ligt.
wie kan me helpen??

Tja, dat kan de voeding zijn, andere proberen, het geheugen, met meerdere reepjes, per stuk proberen, en het moederbord, als die stuk is, kun je hem alleen vervangen.

Maar begin eens met de voeding, daarna het geheugen.

Hoor je ook biosbeeps?, zo nee, bouw alles uit, en begin alleen met het moederbard, de voeding, cpu, en de luidsprekeraansluiting, sluit de powerswitchpinnen even kort, heb je nu biosbeeps?

Geen verstand ervan, toch maar wegbrengen, naar de plaatselijke PC boer.

nee hoor,
de biospeepen blijven uit.

In een andere vraag was een optie om de bios-batterij te vervangen.
Is dat iets om als eerste te doen of is dat in dit stadium te vroeg?

Zal anders eerst even alles afkoppelen en opnieuw opbouwen.

In een andere vraag was een optie om de bios-batterij te vervangen.
Deze batterij houdt bepaalde instellingen vast,tijd en CPU snelheid e.d.
Ook zonder batterij moet je kunnen opstarten,alleen moet je dan telkens handmatig de instellingen weer invoeren.

Welk fan draait er,of zijn het er twee?Draait de fan in de voeding en op de processor?
Deze laatste is belangrijk,want als de processor te heet wordt heb je kans op schade!

Haal de videokaart er eens uit en weer terug zetten,misschien slecht contact.

In elk geval is de voeding niet geheel dood.

Greetz

Ik ga eerst de voeding vervangen. Dat zal het waarschijnlijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan