PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Voor iemand probeer ik de problemen op te lossen. Ik kom nu bij een vrouw die een vrij nieuwe Dell Pc heeft. Als deze PC wordt aangezet verschijnt een zwart scherm met alleen DELL erop. Er gebeurt verder helemaal niets. Na ruim 5 minuten wachten wordt Windows XP opgestart en werkt alles weer normaal. Maar waarom in eerste instantie alleen een zwart scherm te zien is snap ik niet. Heeft iemand daar een verklaring voor?

Als je de Aan-knop indrukt van een PC wordt eers de BIOS (Basic Input Output System) gestart. Vroeger kreeg je dan van die witte letters die over een zwart scherm schoven, tegenwoordig zetten de fabrikanten (van PC of van moederbord) een logo in het beeldscherm. Maar vijf minuten is wel erg lang. Het lijkt er op dat door de instellingen in de BIOS er een hardwareprobleem is. Je kunt proberen de BIOS in te gaan (druk op Del, of F2, of een andere toets, uitproberen) en zoek de Default Settings of Optimal Settings (staat meestal in het EXIT menu) en dan Save and Exit. Misschien helpt het. En anders de drivers voor de chipset opnieuw installeren.

theo, ga eens naar http://support.dell.com en zorg dat je het service tage van het systeem hebt. dan kies je voor drivers en downloads. de stappen zijn daar vrji logisch en zo kan je precies zien wat voor drivers er zijn voor die vrouw haar systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan