PC start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,

Vandaag is mijn C2D E6750 binnengekomen (+ een 2e videokaart voor SLI en de arctic cooling freezer 7 pro).
Ingebouwd, alle stekkertjes weer aangeloten en maar hopen dat ie het doet.
Helaas.

Na alle stekkertjes nog is nagekeken te hebben, bleek toch echt alles goed te zitten.

Ook heb ik geprobeerd de stock koeler in op ze zetten, fan draait maar de computer gaat na een halve seconde weer uit.

Misschien de voeding? Heb 400W..zou toch genoeg moeten zijn?

verdere systeem specs:

Asus p5n-e SLI (supports 1333 FSB, zoals die van de E6750, en ook zelfde socket:p)
Intel C2D E6750 (voorheen een P4 3,1 Ghz)
3 GB ram
2x 7600 GT in SLI opstelling ( ook geprobeerd de 2e videokaart eruit te halen zodat voeding minder belast wordt zonder resultaat)
X-gear 400W voeding. Betrouwbaar merk? is het de moeite waard een a merk voeding te kopen?

X-Gear voedingen zijn echt bagger, zeker die die standaard meegeleverd worden in een X-gear kast. Heb er zelf 2 gehad, zogenaamd allebei 450W, zijn zo de vuilnisbak in gegaan.

Hmm, dan zal jij het wel weten inderdaad.

Dan maar nieuwe voeding.
Maar toch vraag ik me wel af..

Ik had voorheen precies hetzelfde systeem, alleen dan een P4tje, met zelfde voeding en dat werkte wel?

Bespaar niet op de voeding: ik zou als je een nieuwe koopt ( wat me een goed idee lijkt ) gelijk een goede voeding kopen.
Mrmusic, kom maar met je lijstje van betrouwbare voedingen.:p

Hoi,

Ik zou toch eens proberen om onderdeel voor onderdeel er in te plaatsen. Mischien is 1 van je nieuwe kaarten wel kapot...
En als je voeding het niet aan kan dan vliegt hij geloof ik niet direkt naar 1 sec. al uit. Maar is er denk ik iets anders aan de hand.

Groeten Jeboem

Ik voel me op dit moment echt dom.

Ik ben vergeten een 4 polig stekkertje op het moederbord aan te sluiten :o

Helemaal over het hoofdgezien..het is ook zo'n wirwar van kabels.

Nouja deze kan op 'opgelost' :thump:

Thanx voor alle help.

Hoi !

Eens met zowel @mrmusic: (X-gear voeding is bagger), als met @Jeboem: in elk geval had de PC, zeker met 1 videokaart, enig teken van leven moeten geven !

Hoor je geen bios-beeps ?

Ook niet als je alles, behalve 1 HDD en 1 geheugenmodule eruit haalt/afkoppelt ?

Dan zou ik alles maar goed nalopen, en vanaf de basis beginnen met het bekende verhaal:

Mobo op een houten ondergrond leggen, etc. etc.

Het komplete verhaal is hier op het forum al tientallen malen uitgelegd.

Greetzz,

Harry.

-edit-

laat maar, bios zegt dat cpu FAN met deze speed zal failen.

draait 600 RPM en 52 graden.. niks mis mee toch?

Laatst bewerkt:
333 quadpumped is 1333.:rolleyes:
333 x 8 is 2664.

Kun je de FSB voor de proc ook aanpassen? heb geen zin om de manual te downen.:cool:

Altijd al afgevraagd wat Quadpumped betekende. geen zin om op te zoeken :p

volgens mij kan ik FSB wel aanpassen, maar ik heb de cpu niet gekocht om over te klokken dus ben dat ook zeker niet van plan.

Laatst bewerkt:
:confused:

Overclocken? wie heeft het daar nu weer over:(,op de juiste snelheid zetten dus.

Die was dus al opgelost :p

Probleem was dus dat PC niet opstartte, maar een stekker over het hoofd had gezien, daarna was het probleem dat de fan te langzaam draaide, en nu doet alles het meer dan prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan