PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pommes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
2
Hoi,

Indien ik m'n pc wil opstarten dan start hij niet door. Fans draaien, harde schijf draait, lampjes etc op board doen etc. Maar normaal draaien de fans in het begin vrij hard, gaan dan stiller en dan volgt de beep. Dat is nu niet het geval en er volgt geen beep en de fans blijven hard draaien. Ik heb het board al helemaal leeggehaald etc. Krijg dan wel beeps etc. maar nu komt het:

Als ik in de kast met alles ingebouwd de Cmos wis/reset door de pinnetje te verbinden bij de batterij en dan opstart dan krijg ik de melding Cmos checksum error. Ik kan dan uit een lijst kiezen wel instelling ik wil. Als ik kies voor default dan doet hij het niet. Ik kan dan bij nieuwe start wel in de bios komen en stel de bios in (load fail save settings to bios?). Dan opnieuw starten en ja hoor.....gewoon windows (net nieuwe op nieuwe harde schijf) etc. Als ik de pc opnieuw opstart doet hij het ook gewoon. Uitzetten en opnieuw starten ook goed. Maar.....als ik de pc een kwartier of langer uit heb staan dan start hij weer niet door, geen beep, fans draaien hard door etc, dus hetzelfde als de eerste situatie hierboven beschreven. Ik heb de batterij als vervangen, maar dat hielp niets.

Iemand enig idee? Zou het moederboard kapot zijn? Bij voorbaat dank!
 
zelfde probleem

bij mij zelfde verschijnsel alleen als ik er de 220 volt op laat staan(schakelaar van voeding) dan doet ie het wel,haal ik de 220 er af zeg voor een kwartier ,dan doet ie hetzelfde als bij jou,misschien zelfde probleem?
 
Nee bij mij doet hij het ook niet als ik er 220 op laat staan. Ik zet de schakelaar niet om, stekker er gewoon in en toch blijft het probleem helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan