pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

awjpvanz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Hallo,
ik ben meer dan een leek op computergebied; ik weet hoe zo'n ding aangaat en kan wat programma's gebruiken maar een pc is voor mij zoals die geleverd is; gesloten en dat moet eigenlijk zo blijven anders zijn mislukkingen en nog meer problemen verzekerd.
Sinds kort heeft mijn pc een opstartprobleem. Sterker hij start helemaal niet meer op. Ik krijg de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system
U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.

Na het invoeren van de xp cd-rom komt nog steeds deze foutmelding. Er gebeurt dus niets.
Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Hey,

als je pc opstart, dan moet je ervoor zorgen dat die van de CD opstart. Dit is standaard niet zo.
Nu is het nadeel van pc's dat de sneltoets vaak anders is.
Als je de pc start.. MET de cd erin.. druk je eens op [F8] (of een aantal keer). Deze is meestal de juiste sneltoets.
Dan als het goed is, zal er een lijstje verschijnen en daar selecteer je de cd-rom speler.
Dan druk je op [enter]. Nu zal de cd gelezen worden.. Druk nog maals op een toets en de installatie wordt gestart.

Volg dan de stappen GOED!!! want als je dat niet doet, is het mogelijk dat je ALLES kwijt bent. Dus ik zou iemand er naar laten kijken... Iemand die dit vaker heeft gedaan.

In ieder geval succes.

Gr,
Mathijs

WELKOM OP HELPMIJ

je kunt het volgende proberen

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Je PC zal nu weer normaal opstarten.

Als je weinig verstand hebt van pc's zou ik je aanraden om iemand erbij te roepen die er meer verstand van heeft.
opstarten met de [ F * ] toets te gebruiken heb je kans dat je in de BIOS komt en daar kun je heel wat in ver*****n.

Indien je een speciaal boot-schermpje krijgt, kies CD-player
en gebruik de repair-CD / boot-cd en Kies [R]

Zoals eerder gezecht is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan