PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

abcdeee

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Ik typ dit vanaf de laptop (die het gelukkig nog wel doet), omdat de PC het niet meer doet.

Als ik de PC opstart, zie je heel even het laden van windows XP, en vervolgens krijg ik een blauw scherm dat zegt:

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen"

"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

enz......

Heb op google hiermee gezocht en via de xp-installatie cd het proberen te repareren dmv een chkdsk C: /p

Hierna heb ik nog ingetypt: fixboot C: en daarna J ingetoetst als bevestiging.

Hij doet het echter nog steeds niet, en ik kan windows helemaal dus niet opstarten.

Iemand nog een suggestie???

Alvast bedankt!:thumb:

kan je een foto of de foutcode even opschrijven van het blauwe scherm? Daar staat namelijk de info in waarom hij het niet meer doet..
:eek:

kan je een foto of de foutcode even opschrijven van het blauwe scherm? Daar staat namelijk de info in waarom hij het niet meer doet..
:eek:

Ok wat er precies staat is:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controller of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x00000000A (0X000000018, 0x000000002, 0x00000000, 0x805057EC

Ok wat er precies staat is:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controller of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x00000000A (0X000000018, 0x000000002, 0x00000000, 0x805057EC

hieruit haal ik dat het idd een geheugen probleem is, doe de test van rene dirks maar.. daar zit het probleem waarschijnlijk!

hieruit haal ik dat het idd een geheugen probleem is, doe de test van rene dirks maar.. daar zit het probleem waarschijnlijk!

Dit wordt vrij lastig, aangezien ik geen brander of floppy drive op m'n laptop heb (alleen op de PC, maar die doet het dus niet)......

Wat nu?

1. proberen via een andere pc dan maar.. van een famillielid of vriend..

2. hoeveel geheugenbalkje heb je?

Ok nu een cd met memtest86 gemaakt. En in de PC gestopt en nu heb ik een blauw scherem van Memtest die een soort test of scan aan het runnen is.

En nu?

Als het goed is is memtest86 nu aan het kijken of er een fout optreedt. Als dat zo is is er een geheugenbank niet goed en zul je deze moeten (laten) vervangen.

Als het goed is is memtest86 nu aan het kijken of er een fout optreedt. Als dat zo is is er een geheugenbank niet goed en zul je deze moeten (laten) vervangen.

Ja dat wordt lastig.. omdat memtest86 de test steeds niet af kan maken omdat de PC uit zichzelf constant uitgaat. Echt dat ie helemaal uitgaat en dat je em opnieuw met de aanknop aan moet doen. Dit gebeurt overigens wel vaker....

Wat te doen?:confused:

Heb je een klein beetje verstand van hardware? Kijk dan even of er twee modules in je PC zitten en trek er één uit - even opppassen voor statische electriciteit

Heb je een klein beetje verstand van hardware? Kijk dan even of er twee modules in je PC zitten en trek er één uit - even opppassen voor statische electriciteit

Nope hardware weet ik echt helemaal niks van...

Weet niet of het een goed idee is om dan de pckast maar open te schroeven? Lijkt mij niet iig..

Het is allemaal niet zo moeilijk, maar als je het nog nooit gedaan hebt is het wel een beetje tricky natuurlijk. Geen handige kennis in de buurt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan