Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysam

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hey,

Sinds vandaag heb ik problemen met mijn andere pc. HIj start niet meer op nadat ik hem open heb gemaakt. Ik heb er ff binnen in gekeken of de ram geheugen die ik had wel ering paste. Maar daarna starte hij niet meer op. Ik heb er binnen in niks gedaan. Wel heb ik een batterijtje vervangen door een nieuwe.

Wie weet een oplossing.

niet zo slim, door electrische lading kan allerlei hardware kapot zijn gegaan
ook we ESD genoemd (Electro Static Discharge (electro statische ontlading))
zie hier voor meer info over ESD
http://www.pcinside.info/esd.html

Hoi,

Bij het plaatsen van de batterij, heb je deze wel goed aan de zijkanten vastgepakt?
Als je de batterij aan beide platte kanten heb vastgepakt, kan ie namelijk in een rap tempo ontladen.

hoe kan je nu zonder iets aan te raken een batterjtje op t moederbord vervangen?????
Leer dat mij ook eens....

Hoi,

Bij het plaatsen van de batterij, heb je deze wel goed aan de zijkanten vastgepakt?
Als je de batterij aan beide platte kanten heb vastgepakt, kan ie namelijk in een rap tempo ontladen.

Hey,

Kun je misschien iets duidelijker uitleggen. Ik heb het oude batterij vervangen door een nieuwe en die was bijna leeg.

Hey,

Kun je misschien iets duidelijker uitleggen. Ik heb het oude batterij vervangen door een nieuwe en die was bijna leeg.

ff voor de duidelijkheid: je hebt de knoopbatterij, die op het moederbord zit, vervangen?
Heb je deze bij een computerspeciaalzaak gekocht? (of te wel: weet je zeker dat je een geschikte batterij hebt...)
Weet je zeker dat de batterij goed zit?

Hoe heb je de batterij vastgehouden?

Hey,

Heb je het knoopje vol op de platte kant vastgepakt? Daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Heb je het knoopje vol op de platte kant vastgepakt? Daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Ik heb het vervangen door een normaal batterijtje uit een winkel. De oude heb ik nog getest die was bijna leeg. Maar ik denk dat het aan de aan en uit knop zit. Omdat ik daarmee vaak problemen heb gehad.

Nou ik zou allereerst dat oude batterijtje even terugplaatsen....
Das de 1e test.....

(maaruh je hebt nog niet verteld hoe je het batterijtje hebt vervangen zonder iets aan te raken:()

Nou ik zou allereerst dat oude batterijtje even terugplaatsen....
Das de 1e test.....

(maaruh je hebt nog niet verteld hoe je het batterijtje hebt vervangen zonder iets aan te raken:()

Er zat een soort klepje en daar heb de batterij in gedaan.

Er zat een soort klepje en daar heb de batterij in gedaan.

heb je nu de oude al weer eens terug gedaan.
JIJ wilt hulp: Geef dan aan wat je allemaal probeert. Anders kan werkelijk niemand je helpen.
Ik ben geen Jomanda of char....

(ik zie een b... en een a... Ballertje?, ballerij? ehh batterij???....)

heb je nu de oude al weer eens terug gedaan.
JIJ wilt hulp: Geef dan aan wat je allemaal probeert. Anders kan werkelijk niemand je helpen.
Ik ben geen Jomanda of char....

(ik zie een b... en een a... Ballertje?, ballerij? ehh batterij???....)

Ik zag dat deze batterij leidde naar de aan en uit knop dus dacht ik ik vervang het wel dan zal het wel werken. Omdat het aan/uit knop kapot is gegaan en soms erin blijft steken als je het aanduwt waardoor de computer aangaat. Ik heb het nog met de oude batterij geprobeerd en ik ging stofzuigen, maar werkte niet.

weet je zeker dat de pc niet in aanraking is gekomen met stof of andere electrice lading,
door alleen met je hand, trui, adem, of iets dergelijks kun je al electrische lading over brengen, waneer dit het geval is is het alleen op te lossen met een nieuw moederbord...

en zoals al heel vaak gevraagd is... heb je de batterij volop aan de platte kant vast gehouden?????????????????

heb je de binnenkant van je laptop gestofzogen?

Nee ik heb de hele computerkast gestofzuigd. Ik heb geen laptop. Hoe bedoel je met of je de batterij aan de platte kant vastgehouden. Moet ik de batterij aan een kant vasthouden dan?

Laatst bewerkt:
Nee ik heb de hele computerkast gestofzuigd. Ik heb geen laptop. Hoe bedoel je met of je de batterij aan de platte kant vastgehouden. Moet ik de batterij aan een kant vasthouden dan?

Nee. Je moet de batterij aan de zijkanten vasthouden. (dus de lastigste manier...)

Wat vragen: graag antwoord geven op alle vragen....

1. Waarom dacht je dat het batterijtje op was?

2. En is je stofzuigermond van plastic, of metaal?

3. Stond je computer aan? Of zat de stekker nog in het stopcontact terwijl je aan het stofzuigen was?

4. Heb je de batterij vervangen terwijl de pc aan stond / stekker in het stopcontawct

Dan:
Ik weet niet of het nieuwe batterijtje goed is, maar het oude moet 100% goed zijn. (ook al is het leeg)
Dus 100% voorlopig die oude weer in de computer stoppen.
Ook met een leeg batterijtje moet de pc gewoon opstarten.

Controleer of alle kabels goed vast zittten...

Nee. Je moet de batterij aan de zijkanten vasthouden. (dus de lastigste manier...)

Wat vragen: graag antwoord geven op alle vragen....

1. Waarom dacht je dat het batterijtje op was?

2. En is je stofzuigermond van plastic, of metaal?

3. Stond je computer aan? Of zat de stekker nog in het stopcontact terwijl je aan het stofzuigen was?

4. Heb je de batterij vervangen terwijl de pc aan stond / stekker in het stopcontawct

Dan:
Ik weet niet of het nieuwe batterijtje goed is, maar het oude moet 100% goed zijn. (ook al is het leeg)
Dus 100% voorlopig die oude weer in de computer stoppen.
Ook met een leeg batterijtje moet de pc gewoon opstarten.

Controleer of alle kabels goed vast zittten...

1. Ik heb het batterijtje met een kaars geprobeerd die op zon batterijtje draaide en bleek dat die leeg was.

2.Mijn stofzuigermond is van plastic

3. De computer stond niet aan en de stekker had ik eruit gedaan.

4. Ik heb het batterijtje vervangen en hij stond niet aan en niet aangesloten.

Ik heb het oude erin gedaan maar werkte niet. Er zitten geen kabels los.

Ik heb ook mijn andere pc gister opengemaakt en twee ram's erin gedaan maar er was geen sprake van aarding ofso. En hij deed het gewoon.

dat je computer het niet doet heeft weinig met je batterij te maken.

Voorlopig gewoon het oude batterijtje er weer in doen.
Een tip: als je geen verstand hebt van computers, dan moet je niet zomaar gaan rommelen met batterijtjes eruit halen e.d.

Zorg ervoor dat je computer weer in de oude staat is: dus het niuewe geheugen eruit, oude er weer in etc.

(ik heb het gevoel dat je de hele tijd het halve verhaal verteld...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan