Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

soedje

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

Mijn pc start niet meer op. Er gebeurt gewoon niks als ik op het aanknopje druk. Ventilatoren (en neon) blijven allemaal uit.
Wanneer ik de voeding (stroom) eruit haal aan de buitenkant en er weer in doe, hoor ik een soort plopje en krijgen de ventilatoren een zetje.

Van de week is een usb poort aan de voorzijde kapot gegaan, maar ook na het onkoppelen van deze poorten wil de computer niet aan.

Het zal vast heel veel kunnen zijn, maar niet geschoten is toch mis.
Donderdag kan er pas iemand naar kijken die ik goed ken, maar heb m nu al hard nodig!

Groeten

Thomas

Hallo,

Mijn pc start niet meer op. Er gebeurt gewoon niks als ik op het aanknopje druk. Ventilatoren (en neon) blijven allemaal uit.
Wanneer ik de voeding (stroom) eruit haal aan de buitenkant en er weer in doe, hoor ik een soort plopje en krijgen de ventilatoren een zetje.

Donderdag kan er pas iemand naar kijken die ik goed ken, maar heb m nu al hard nodig!

Groeten

Thomas

Een Plopje en een Zetje, jaja, nu snappen we het allemaal...:)
Ik denk dat je voeding kaduuk is - dat plopje/zetje is waarschijnlijk reststroom.
Omdat je ook aangeeft dat de vents en de neon niet werken -> nieuwe voeding proberen.
(ik moet erbij zeggen...van mijn computerboeren hier mag ik dat alles uitproberen voor ik het aanschaf - ik weet niet of jij in zo' n luxe situatie zit...)

suxxes

nee die luxe heb ik niet, bovendien weet ik niet precies welke kabels de voeding zijn...
dus probeer er niet teveel mee te ***ten...

hoe duur is nieuwe voeding ong?

Wat voor voeding je nodig hebt hangt echt af van een aantal dingen:

Wat voor pc-kast heb je?
Welke processor heb je?
Welke videokaart heb je?
Welk moederbord heb je?

Als je al deze dingen gaat opzoeken , ben je wel langer bezig..

Kijk gewoon wat er op je voeding staat :)

Als je al deze dingen gaat opzoeken , ben je wel langer bezig..

Kijk gewoon wat er op je voeding staat :)

Dus jij weet zeker dat de voeding die TS nu heeft 100% goed en geschikt is voor dat systeem??:o

Zonder te weten welke hardware er verder in zit?? Misschien is de huidige voeding wel te licht en komen daar de problemen vandaan!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan