pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

robato28

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
54
Weet niet of ik de vraag op de goede plek stel, maar ik heb het probleem dat mijn pc nu al enkele malen niet wilde opstarten. Ik kom de eerste keer tot in mijn account, wil het internet opgaan met Firefox en dan springt hij uit. Daarna kan ik m niet opstarten. Voordat ik uit de verschillende gebruikers kan gaan kiezen (ik en mijn twee kinderen van 5 en 8) springt het scherm op zwart. Kan daarna alleen maar opstarten in de veilige modus. Heb daar de AVG virusscanner laten draaien, maar die haalt er niets uit. Het enige dat helpt is systeemherstel en dus naar het laatste herstelpunt gaan. Daarna start de pc weer gewoon op en kan ik alles weer. Dit is me nu al twee keer gebeurd, weliswaar met tussenpozen van een paar maand, maar toch, waar zou het aan kunnen liggen? Ik kon overigens in de veilige modus ook niet op internet, of is dit normaal in de veilige modus?
 
Ja, dat is normaal in de veilige modus.
Je kan ook kiezen voor de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden, daarmee kun je dan waarschijnlijk wel op internet, maar waar het aan kan liggen, geen idee. Zijn de accounts van je kinderen als administrator of normaal gebruikersaccount ingesteld? Ik weet niet of ze iets van downloaden en installeren afweten maar het kan je weleens gebeuren dat ze iets installen (of zelf natuurlijk) waarvan je eigelijk maar half weet wat het doet.


Zijn er na de herstelpunten waar je op terugvalt programma's geïnstalleerd of een ander soort wijzigingen aangebracht?
 
Nee, ik ben de administrator, kinderen kunnen niets op de pc zetten, het enige wat ik er opgezet had was de kinderbrowser MyBee.
Maar een paar maand geleden had ik die nog niet.
 
Draai eens een volledige scan met MBAM in de Veilige modus. Die vindt dingen die AVG niet vindt.
 
Of nou ja, het helpt niet, hij vindt niks, dat bedoel ik eigenlijk. Maar goed, heb het probleem ook weer even niet gehad. Afwachten dus maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan