Pc start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter dikke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dikke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Hallo,

Toen ik aan het computeren was kreeg ik ineens een bluescreen (zonder foutcode :confused:), ik herstarte mn pc en na 5-10 minuten weer een bluescreen. Als ik mn pc nu opstart kom ik niet eens in de bios, het beeldscherm blijft zwart. Ik hoor de hardeschijf wel (hoort niet apart, gewoon zoals mn 2 andere pc's) en de fans draaien ook gewoon. De hardware is niet oververhit geweest, de openingen in de computer zijn gewoon vrij. Ook zit er geen/zeer weinig stof in de pc. Ook zijn er geen beeps te horen.

Het gaat hier om een Acer (k weet inmiddels dat acer slecht is, dat hoef je me niet meer te vertellen ;)).

Wat kan het probleem zijn, en is deze pc nog te redden? Hij is slechts 2 jaar oud.

Alvast bedankt voor uw reactie.

probeer eens je ram geheugen modules er 1 voor 1 uit te halen. (als je er meerdere hebt tenminste). als je er meerder hebt haal je er gewoon eentje uit en probeer je de pc op te starten, werkt dat niet zet dan de ene die je eruit hebt gehaald er weer in en haal de andere uit, probeer weer op te starten.

daarmee test je of misschien een van je ram modules kapot is.

ik vermoed namelijk dat het of aan je werkgeheugen of moederbord ligt.

zit er win7 op?

ik denk niet dat dat relevant is. wanneer je je bios scherm al niet ziet heeft dat voor 99% zeker niks met de software te maken, maar is het gewoon een hardware probleem. en omdat de pc dus wel wel werkte en de bsod eerst op zich liet wachten, maar later steeds sneller kwam vermoed een ram probleem.

tenzij je die vraag over win7 voor een andere reden stelde uiteraard ;)

Ik heb vanavond gekeken of het aan het ram-geheugen ligt, maar dit is niet het geval. Ook heb ik de videokaart vervangen, zonder resultaat. Hierna heb ik zonder ram-geheugen proberen op te starten, maar er was geen merkbaar verschil.

Ligt het aan het moederbord? Dan is het tijd voor een nieuwe pc, maar geen acer meer dus! Eerst wacht ik jullie reacties nog even af, ik wil namelijk niet onnodig een nieuwe pc kopen.

wat soms ook problemen kan veroorzaken is kapotte hardware zoals HDD en cd spelers, cpu, geheugen, graka hier door kan een computer soms niet door starten
haal alle hardware los ook de cpu!
kijk dan of het moederbord wel wilt door starten
als hij dan wel door start stop dan een voor een de hardware weer terug en blijf de pc herstarten tot dat het weer fout gaat
het laatste hardware onderdeel wat je dan er in hebt gestopt kan dan kapot zijn

als hij dan nog niet door start dan is het vrij wel zeker dat je moederbord kapot is

EDIT: met doorstarten bedoel ik of het moederbord piepjes maakt zolang het geen geluid maakt is het niet goed

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan