pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

g4m3v3rsl44fd

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo helpmij'ers

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, maar het probleem is dat als we hem aanzetten: hij aangaat maar naar ongeveer 10 seconden valt hij uit blijft hij ongeveer 2 seconden uit en dan start hij weer op is hij 10 seconden aan valt hij weer uit is hij 2 seconden uit en dat gaat zo maar door.

Weten jullie misschien wat er aan de hand is?

systeem specc:
voeding: Aero Cool 730 watt
moederbord: Asrock H55DE3

als jullie meer info nodig hebben moet je ff vragen

alvast bedankt

groetjes daniël

yep die is ook aangesloten hoewel het een 8-pin is maar er stond dat je ook een 4 pin kon gebruiken dus dat heb ik gedaan

Sorry, moet doorvragen om iets te kunnen doen....

Welke processor heb je?
Voeding op videokaart aangesloten?
Al met 1 geheugenstrip geprobeerd?

krijg bijna het gevoel dat er een foutmelding moet zijn van de CPU of dat deze niet goed staat ingesteld.
Is de bedrading wel juist aangesloten op het moederbord, gekleurd is + en begint links

Sorry, moet doorvragen om iets te kunnen doen....

Welke processor heb je? i5-750 2,66ghz
Voeding op videokaart aangesloten? kan niet
Al met 1 geheugenstrip geprobeerd? zal ik morgen proberen moet nu sporten

krijg bijna het gevoel dat er een foutmelding moet zijn van de CPU of dat deze niet goed staat ingesteld.
Is de bedrading wel juist aangesloten op het moederbord, gekleurd is + en begint links
volgens mij is alles goed aangesloten, zou het misschien kunnen komen omdat de videokaart wel uit een andere pc komt en dat daar iets mis mee is? en in de handleiding/info over het moederbord staat er niet in dat er al een videokaart geintergreerd is maar ik heb op de achterkant van het moederbord wel een dvi en vga uitgang

Laatst bewerkt:
ik heb net geprobeert wat je zij maar hij deed het bij geen van beide geheugenstrip's

Koeling op de processor goed aangesloten/gemonteerd. Door thermische beveligingin de processor kan de bij oververhitting de pc uitgeschakeld worden.

ja dat is goed gedaan maar de processor kan toch niet zo snel overhit raken?

Ik heb hem vandaag naar de pc winkel gebracht hij is meteen aan de gang gegaan en naar 1uur had hij het probleem gevonden ik had de geheugenstrips in de bankjes die volgens het boekje voorkeur waren hij heeft het geheugen in de andere bankjes gestopt en dan start de pc wel door. dus het probleem is opgelost bedankt voor all hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan