PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogvlieger

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Mijn PC start niet op, ik heb XP.

Als ik mijn computer opstart krijg ik een beeld dat de computer niet goed afgesloten is, ik kan dan kiezen uit diverse optie w.o. veilige modus etc etc wat ik ook probeer het lukt met niet de computer aan de praat te krijgen.
Ik heb ook getracht via de oplossing tab of del verder te komen maar dit zegt me allemaal niet.
Ik heb de cd service pakc 2 erin gedaan maar kom niet in deze omgeving terecht,

wat moet ik doen om de computer weer aan de praat te krijgen ?

Klinkt gek maar: Bij de opties (veilige modus enz...) staat toch ook gewoon normaal opstarten?

Klinkt gek maar: Bij de opties (veilige modus enz...) staat toch ook gewoon normaal opstarten?

ja ook gedaan, start dan weer op krijg het xp scherm balkje in dit scherm loopt voor 1/3 vol en dan gaat de pc weer opnieuw opstarten

Kies bij de opstartopties(waar je ook de veilige modus kan kiezen) voor geavanceerde opties. Kies hier voor de computer opnieuw opstarten bij...... uitzetten.
Als windows dan weer vastloopt krijg je de BSOD. Vermeld dan hier wat de extacte melding is. Dan kunnen we je verder helpen.
Als de pc continu blijft herstarten kan je nooit achterhalen waarom.

Kies bij de opstartopties(waar je ook de veilige modus kan kiezen) voor geavanceerde opties. Kies hier voor de computer opnieuw opstarten bij...... uitzetten.
Als windows dan weer vastloopt krijg je de BSOD. Vermeld dan hier wat de extacte melding is. Dan kunnen we je verder helpen.
Als de pc continu blijft herstarten kan je nooit achterhalen waarom.

Deze optie is er niet enige opties zijn

veilige modus
idem met netwerkmogelijkheden
idem met opdrachtpromt

laatst bekende juiste configuratie

windows normaal starten:mad::mad::mad::mad::mad:

Deze optie is er niet enige opties zijn

veilige modus
idem met netwerkmogelijkheden
idem met opdrachtpromt

laatst bekende juiste configuratie

windows normaal starten:mad::mad::mad::mad::mad:

Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen moet er bij zitten; kijk naar regel boven de geselecteerde in de afbeelding

geavanceerdeopties.jpg

@dorado,

Komt niet altijd in het veilige modus menu voor.;) Als de pc automatisch het menu weer geeft is het veelal zoals de vraagsteller aangeeft. Deze zou "Laatst werkende configuratie" kunnen gebruiken indien dat nog niet is gedaan.

:o
@crash
Bedankt voor je reactie. Dit is nl. volkomen nieuw voor mij

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, had ook alles geprobeerd maark niets werkte. Dus heb ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd.

Same problem, same solution...

maar vertel ins eerst wat deed jij of iemand anders voor het laatst op de computer??
want bij mij gebeurde het nadat ik en virus opende :o

of gebeurde het 's ochtends toen je de pc terug opstarte??
probeer de computer eens op te start via de cd van xp.

grtn Ttommeke

Same problem, same solution...

maar vertel ins eerst wat deed jij of iemand anders voor het laatst op de computer??
want bij mij gebeurde het nadat ik en virus opende :o

of gebeurde het 's ochtends toen je de pc terug opstarte??
probeer de computer eens op te start via de cd van xp.

grtn Ttommeke
Bij mij was het omdak ik de stroom had afgezet als hij afsloot (:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan