Pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Hallo
Ik heb een probleem met mijn pc oorzaak vermoedelijk een corrupt file wat ik niet wegkreeg
Het is een medion computer3,4 GHz
Heb een w7 ultimate versie als upgrade op een vista (legaal)
Het systeem geeft aan dat hij het niet automatisch kan herstellen en sluit dan direct af

Ook met de windows schijf zoekt hij naar een systeemherstel functie
Die hij niet kan vinden en sluit af
Ik kan nog geavanceerd kiezen, maar dan moet ik zelf zoeken naar een laatste systeemherstel. Volgens mij moet systeemherstel back ups hebben gemaakt op de d schijf maar weet ik niet hoe deze heten
Op de c schijf geeft hij via de Windows 7 schijf aan dat hij geen herstellingen kan vinden
Iemand een idee hoe ik mijn systeem weer opgestart kan krijgen?
Bedankt alvast!
 
Het is mij niet geheel duidelijk of je ook de andere (DVD) recoverymogelijkheid van 7 hebt geprobeerd.
Kijk even naar de 10 schermpjes zoals in de link worden weergegeven. Heb je (met name) de stappen gekozen zoals in de eerste 4 a 5 schermpjes worden weergegeven?
 
Ok, maar let er goed op dat je niet kiest voor een geheel nieuwe installatie, maar slechts de recovery. Als je de in de link beschreven wijze volgt, worden vanaf de Windows DVD de Windows bestanden hersteld.
 
Laatst bewerkt:
Aan welk bestand heb je zitten "prutsen"? Laatst deed iemand dat met een systeem bestand (.dll) om een "leuk" thema te krijgen, maar dat mislukte. Ging het om een windows bestand of een eigen bestand? Mogelijk even hirensboot cd downloaden en dan branden zodat u daarvan op kan starten. Dan even op internet het bestand zoeken dat u probeerde te verwijderen en die terug plaatsen in de goede map;)
 
Niet opstarten pc

Ik heb alle 10 schermpjes doorlopen
Op een gegeven moment zegt hij
Deze computer kan niet automatisch worden hersteld
Daarna de mededeling info verzenden ja of nee
Vervolgens voltooien en dan gaat hij op zwart....



Was het maar waar dat ik zomaar een dll had weggehaald dan wist ik oog waar het aan lag, maar dat is niet het geval
Ik kreeg na opstarten in de veilige modus met netwerk een fatale fout en een blauw scherm. Ik weet wel dat ik een toolbar niet gedeinstalleerd kreeg
Vermoedelijk een Trojan

Ben via de originele schijf van w 7 op zoek gegaan naar een oudere versie van een systeemherstel maar dat lukt mij niet om hem te vinden
Automatisch systeemherstel doet hij in ieder geval niet

Ik weet het even niet meer....
 
Dán wordt het lastiger en gloort een herinstallatie aan de horizon...................
 
Quander

Vraag daarover:
Ik heb oorspronkelijk Vista en een medion recovery cd van de fabriek
Ik heb zoals ik aangaf w7 er overheen geïnstalleerd
Als ik w7 eroverheen installeer ben ik dan mijn mails en bestanden kwijt?
Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling

Dan nog iets: ik weet 100% zeker dat er oude systeem herstellingen zijn aangemaakt
Ik kan die bestanden wel handmatig nog zoeken, maar de vraag is waar vind ik ze onder welke extensie etc
Die moeten een naam hebben toch?
 
De mail etc. ben je kwijt. Wat die oude herstelinstellingen betreft moet ik je het antwoord schuldig blijven.
 
Met hirensboot cd kan je vanaf een cdtje opstarten. Als je zelf het bestand zoekt op internet (duh:p) waar je aan hebt geprutst dan kanje dat via die boot cd herplaatsen. als je dat verprutste bestand op een usb zet steek je die usb erin als je opgestart hebt/bent vanaf die cd, en dan plaats je dat "schone" bestand in de map waar de verprutste nu staat
 
hirensboot

ok dank je

zoals ik je vertelde heb ik geen bestand weggegooid maar kreeg ik een fatale error (bluescreen)
Opstarten met de originele Win 7 cd rom doet het niet
Heb geen mogelijkheid om een cd te branden trouwens.
Evengoed bedankt voor het reageren
 
Hebben je buren wel die mogelijkheid om te branden?:D
 
hirensboot

Buren waren op vakantie
Vraag mij niet hoe maar ik heb hirensboot op een cd
Nogmaals, ik heb niet het idee dat ik een bestand heb weggegooid
Het lijkt mij niet dat we daar naar moeten zoeken, tenzij jij een andere mening hebt
Hij geeft aan dat er geen systeemherstel bestand is.
Ik debk eerder dat dit het probleem is
Ik heb geen flauw idee wat hirensboot voor mij kan betekenen misschien heb jij een mogelijkheid.....
 
Je kan opstarten vanaf die hirensboot cd, en dan je belangrijke data/gegevens/bestanden van werk/privé overzetten naar je usb! Dan kyken we daarna nog wel weer verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan