PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

anita1965

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Goedendag.
Mijn probleem is het volgende, ik heb een

Aspire M7720
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz 64Bit
6144 MB
socket 1366 FX58M moederboard
Voeding: onbekend

Dit systeem draait al 2 jaar naar volle tevredenheid, maar sinds een week of 2 wil hij niet meer goed starten. Als ik spanning op het systeem zet, gaat de powerknop blauw knipperen, dit is normaal. Als ik hem vroeger indrukte, startte de PC op, maar nu gebeurd er niets. Na veel wachten, knop lang indrukken, vaak indrukken, ingedrukt houden etc, start hij uiteindelijk wel op en werkt hij normaal.

Na wat zoek werk en vragen, kunnen er waarschijnlijk 3 oorzaken zijn, de knop zelf, het moederbord of de voeding. De knop zelf heb ik al uitgesloten, door de backupknop aan te sluiten op de plek van de powerknop, maar deze gaf hetzelfde resultaat. Dus blijft het moederbord en de voeding over.

Nu mijn vraag, is er een simpele test om uit te maken welke van de twee de boosdoener is? Ik heb geen andere voeding of moederbord om te ruilen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want om nou de één te vervangen en er achter te komen dat het de ander is, is naatje, en beide vervangen is best een behoorlijke uitgave die niet echt nodig is.

Groetjes
A.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik heb het idee dat de voeding het probleem kan zijn aangezien hij het wel naar na een bepaalde tijd het wel doet en als het moederbord defect zou zijn zou dit niet het geval zijn misschien iemand in de buurt die je met een voeding tijdelijk kan helpen om te proberen.

Dat is moeilijk ,daar is geen simpele test voor ,
ik gok op de voeding ,daar wordt vaak op bezuinigd bij budget pc's
Draait het ding als hij eenmaal draait wel naar behoren ? Ook met een stress test ?
Kun je niet een voeding uit een andere pc halen om te testen of te lenen ?

De PC draait nu een minuut of 10 heavy load stresstest, en er is niets aan de hand.
Wil dit nu zeggen dat het NIET aan het moederbord ligt?

Hoi,

Ik heb het idee dat het niet aan het moederbord ligt maar is een gevoelsmatige mening daarom voor het gemak eerst andere voeding proberen.

Dank voor de reacties, dan ga ik mij eerst op de voeding concentreren.
In mijn PC zit standaard dacht ik een 450 wat voeding, en er is een zwaardere videokaart in gezet (1.5 jaar geleden). nu kan ik een 350 watt voeding lenen om te testen. gaat dit?

Groet
A.

Hoi,

Als het een beetje merk is en alleen voor opstarten moet gaan alleen toevallig geen onboard kaart aanwezig?

Nee, systeem was geleverd met een ATi HD4850, en die heb ik vervangen door een HD5770, nog wat. Dus geen onboard.

Helaas niet de juiste aansluitingen op de voeding om mijn videokaart aan te sluiten, dus niet kunnen testen of het daadwerkelijk aan de voeding ligt. Dus toch maar op zoek naar een nieuwe voeding, zwaar genoeg en stil voor een schappelijke prijs.

Hoi,

Jammer ik kom deze hier vaak als goed tegen misschien is het wat voor je en niet te duur.

Laatst bewerkt:
Dat is ook een goede met genoeg power voor jouw pc
Hopelijk zijn de problemen daarmee verholpen

Modag en wc2wc, hartelijk dank voor de adviezen, hij start weer als een zonnetje.

Hi,

Ik heb precies dezelfde klachten !
Het blauwe lampje knippert bij mij ook, tevens lampjes op moedermoord etc.
Computer wou in het verleden soms nog wel opstarten, maar reageert nu niet meer.

Just to be shure, bij jou is het probleem dus verholpen door het vervangen van je voeding ?
Ik heb overigens geen aanpassingen gedaan.....

Laatst bewerkt:
Klopt, alleen de voeding vervangen was voldoende om alles weer als een zonnetje, en tevens veel stiller te laten werken
A.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan