pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb 2 msi moederborden met hetzelfde probleem ze hebben een 24 polige aansluiting en een 4 polige sluit ik deze aan dan doet de pc niks haal ik de 4 polige eruit dan gaan de proc.koeler draaien en de fan vd videokaart echter ik krijg geen beeld en geen piepjes van bios enz.
ik heb met werkende onderdelen het volgende getest de videokaarten (2 stuks) de voedingen 1 van 550 en 1 van 460 watt verschillende geheugen modules en processors echter blijf hetzelfde probleem houden.
waar moet ik het zoeken nu ?

Alleen met voeding, uiteraard, CPU en systeemspeaker opstarten, welke bios beeps krijg je dan?

krijg helemaal geen piep (speakertje is wel aangesloten) voedingfan videokaartfan en proc.fan draaien wel met enkel de 24v aansluiting stekker erin als ik de 12 v stekker erbij dan doet ie helemaal niks zelfde probleem is ook bij het andere msi moederbord

Geen bios beeps=moederbord overleden en die 12v EATX stekker is voor de voeding van de CPU en omstreken, die moet er sowieso in
Neem aan dat je 24P bedoeld ipv 24V.

Maar goed, MSI borden zijn helaas niet zo geweldig, zitten wel in veel merk PC's maar toch.

Bios reset ook al gedaan?
Als je de PC aanzet en je hebt er een PS/2 tokkelbord eraan, zie je dan de ledjes wel of niet oplichten?

Dat de devices draaien en de fans wil alleen maar zeggen dat de voeding werkt.

Laatst bewerkt:
nee ledjes van toetsenbord branden niet , ik heb de cmos batterij al verwijdert en jumper verzet voor een bios reset echter niks
aan de proc, voeding, harde schijf , videokaart ligt het niet die doen het wel als ik die op een andere pc apart uittest.
nouja misschien toevallig net dode msi borden gekregen (alhoewel die man mij vertelde dat ie uit een werkende pc kwam)
ga zondag ff terug ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan