pc start niet/spanning aanw. /cd gaat niet open

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotpop

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Berichten
39
Hallo,
Ik heb al heel wat problemen bij pc's in de familie en kennissen kring gerepareerd maar nu bij de pc van mijn zoontje sta ik echter voor een raadsel.
Als ik de pc aanzet gaan netjes diverse leds branden en hoor ik de ventilatoren. echter daarna gebeurt er niets. o.a. Geen beeld en ondanks dat de ledjes op de cd-speler en dvd-brander branden gaan ze niet open.
Nu heb ik een andere voeding geprobeerd maar dat bied geen oplossing. Ik heb de geheugen banken (2) gewisseld en per stuk geprobeerd, ik heb de agp videokaart gewisseld met een gewone oude pci videokaart.
Wie kan mij op weg helpen naar in ieder geval het lokaliseren van het defecte component. De harde schijf lijkt mij niet het probleem want dan zou ik wel beeld moeten heb met een diskerror of zo.
Zelf denk ik dat het misschien het moederbord is maar voordat ik bij de a.s. PC-Dump een nieuwe koop wil ik graag zeker weten dat deze ook stuk is
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Was het eerst zo dat de fans kort snel (max speed) draaiden en dan gewoon normaal want als ze nu snel blijven doordraaien (op max speed) dan is je proc kassieweile of niet goed in het socket gedrukt.
 
Het viel mij wel op dat al een paar maanden bij het opstarten de pc meer geluid produceerd wat na ca 10-15 minuten weer terug valt naar een normaal geluidsnivo
Of dit de fan van de processor is zou ik niet weten. Het leek mij de voeding
 
Start een kale pc op. Mobo en videokaart.
Nu moet je je bios zien. Zoniet, of mobo, of voeding defect. Voedings is natuurlijk makkelijk te controleren.

Wanneer je je pc opstart, gaan dan nog wel ff de lampjes van je toetsenbord branden?
 
Ik heb hem kaal opgestart na eerst een andere voeding geprobeerd te hebben maar hij doet verder niets.
Daar mijn vermoeden al bij het moederbord lag hben ik maar naar een compwinkel geweest met mobo en processor. En gelukkig was alleen het mobo kapot dus deze maar vervangen.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor zijn oh haar reactie

Groet Hotpop:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan