PC Start niet Totdat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrandPa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Hallo ben nieuw en kom hiet omdat ik een probleem heb met de computer van mijn vrouw.

Sinds een dag of 4 wil hij niet starten, als ik op de knop druk wil ie heel ff en dan verder niets meer.

Maar als ik alles van de stroom gooi, stekker eruit en weer erin druk op de knop en ja dan doet hij het gewoon weer de hele dag normaal.

Ik heb een schakelkast dus een kast waar ik 7 stekkers in kan doen, en met een knop alles uit kan schakelen en natuurlijk weer aan.

Dus ik moet die kast uitzetten, daarna de stekker van de pc er uit en weer in, daarna kan ik de computer opstarten.

Doe ik dit eerst voordat ik de pC opstart helpt het niet, ik moet eerst de pC normaal proberen te starten.

Hans

Welkom op Helpmij. :)

Ik heb dit ook een keer meegemaakt, de voeding bleek toen defect te zijn.
Grote kans dat het bij jou ook het geval is.

Ja heb ik eerlijk gezegt ook meteen aan ged8, maar het blijft raar dat hij het daarna gewoon normaal blijft werken.
Hans

Ja, hoe dat technisch gezien precies zit weet ik ook niet, misschien dat iemand anders daar nog een antwoord op weet?

Hallo

Volgens mij ... de voeding , zoals reeds eerder is vermeld.

Jammerlijk genoeg vermeld je de ouderdom niet v/h betrokken systeem en ... of dit een intel of a.m.d. "based" systeem betreft.

Meest voorkomende oorzaak --> uitgedroogde elektrolytische condensatoren .

Bufferelco's in het laagspanningsgedeelte alsook het opstartcircuit dien je te controleren.

Indien je de onderdelen hebt liggen , en de nodige kennis , is het rendabel om er de nodige tijd in te steken , indien niet is het goedkoper om een nieuwe voeding te monteren.

Recupereer wel de ventilator v/d defekte voeding , want die kun je na reinigen en smeren alsnog gebruiken als "casefan" ...

Peter

Het blijft vreemd dat als ik de stekker eruit en weer erin stop hij het gewoon de hele dag blijft doen.

Maar ik heb nog wat voedingkjes liggen zijn 250 watt, van sweex, en een van 400 watt uit de Gold series zal die er eens inzetten maandag.

Voeding die erin zit is nog niet zo oud een maand of 8 denk ik.

in ieder geval vast bedankt voor de reacties.

Hans

Ok vandeweek, stopte hij er ineens helemaal mee.

Heb vervolgens een andere voeding erin gehangen, en ja hij liet wat zien, ik kreeg iets in beeld niet zo snel kunnen zien wat het was maar volgens mij stonden er twee grote nullen en de letters A F, maar meer deed hij niet.

Daarna deed hij helemaal niets meer, wel merkte ik dat de processor erg heet werd en ook de stekkers van de voeding op het moederbord.

Ben naar Malden gegaan kennis heeft daar een zaak, en heb moederbord en processor vervangen.
nog niets toen merkte ik dat de van van de videokaart ook niet draaide, dus daar ook maar een nieuwe in, en ja alles werkte weer.

Dus denk ik dat jullie gelijk hadden met de voeding, en daar ik niet snel genoeg reageerde is waarschijnlijk de zooi een beetje te heet geworden.

Alles werkt weer, en bedankt voor jullie reacties.

Ik weet niet of ik dit topic nu moet sluiten of dat de admin dat doet,\

Hans

sluiten kan je zelf,onder aan je bericht vraag als opgelost zetten.:thumb:

Hallo

Mits deze voeding nog niet oud is +/- 8 maanden ,dan zou ik garantie claimen .

Hopelijk heb je nog het aankoopbewijs.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan