PC start niet, USB indicator rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

faqme

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Ik heb een PC welke niet meer opstart. Zelf heb ik het idee dat het door de USB aansluitingen komt aangezien de indicators (alle 4) rood blijven.

Is de controle van de USB aansluitingen het eerste wat de PC doet, of loopt hij nog iets anders bij langs waar hij op stuk kan lopen?

Als ik de PC aandruk merk ik eigenlijk niets abnormaals, hij klinkt goed, lijkt normaal op te starten (geen piepjes oid), maar het beeldscherm geeft geen beeld en hij gaat niet verder met starten.

Geprobeerd met enkel de stroomkabel in de pc, zelfde probleem.

Laat ie bij het starten wel iets zien op het scherm of ook dat niet? Zit de plug/stekker van het beeldscherm er wel goed ingedrukt?

Wanneer ik hem start geeft hij geen beeld, het lampje van het beeldscherm knippert. Maar als ik bijvoorbeeld alleen de stroomkabel in de pc heb en verder niets, dan doet hij hetzelfde.

Hij geeft geen piepjes.

Daarom denk ik dat er daarvoor iets mis is.

Is er misschien ook een schema van de opstartvolgorde van een pc? Wat checkt hij eerst?

De lampjes van de USB-poorten worden pas groen als Windows opgestart is. Er is dus vermoedelijk iets mis met de hardware waardoor de PC niet eens toekomt aan de start van Windows. Daar op het scherm geen enkele boodschap verschijnt zou ik het eerst zoeken in de richting van het scherm. Als u de beschikking heeft over een ander scherm (even lenen van de buurman of zo) en die in de PC prikt dan zal snel blijken of er iets met het scherm is of met het moederbord.

Is het een veilige aanname dat als ik alleen stroom heb aangesloten en de computer geeft geen meldingen en start niet verder, dat het dan het moederbord is?
Het scherm is namelijk nieuw (paar weken).

Ja, het moederbord is een redelijke kanshebber:)

Kan er nog wel in de BIOS setup gekomen worden (DEL-toets of F2-toets tijdens opstarten).

Nee, dat was een reden om daar ook eens te zoeken... ik heb de batterij vervangen en nu komt de PC wel weer in de BIOS. Na het resetten van de instellingen startte de pc weer op.

Het lijkt nu weer goed te zijn, maar voor de zekerheid toch maar even een backup van mijn bestanden gemaakt :)

Beetje suf, maar hoop dat het nu opgelost is. Bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan