PC start niet verder door na BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

Ik heb nogsteeds problemen met mijn vaders PC, een HP EP092AA-ABH (m7380.nl).... Het begon allemaal met bootmgr is missing, wat bleek was dat de hele harde schijf helemaal leeg was, windows xp weer opnieuw geïnstalleerd, maar bleef een beetje vastlopen enzo soms. Echter is het nu weer chaos met dit kastje, hij wil nu niet eens meer opstarten, na een aantal tellen loopt hij vast bij het BIOS scherm (het begin scherm met het logo van HP) het is mogelijk om in het BIOS te gaan en naar het boot menu te gaan.

Wat ik geprobeert heb: harde schijf verwisselen met een oude van mij en geprobeerd op te starten via een installatie cd/dvd van windows en linux, er komt een klein wit streepje die NIET knippert en daarbij ook gelijk freezed ook heb ik het bios gereset.

Zie ik iets over het hoofd?

Specificaties zijn hier te vinden : http://www.vergelijk.nl/desktop/hp/pavilion_media_center_tv_m7380_nl_pc_ep092aa_/specs.rhtml

A.B,

Fabian

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om de bios defaults te laden? Volgens mij bedoel je dat met "bios gereset" he?

heb je nog garantie? Dan laat je hem ophalen.

klinkt misschien niet heel logische gezien de problemen, maar kun je een andere voeding erin proberen?
Een vriend van me had precies het zelfde met zijn acer computer. Met een nieuwe voeding deed hij het weer perfect

Ja naar default gedaan dat bedoel ik met gereset. De garantie is al lang verlopen natuurlijk hij is al 5 jaar oud of 6 of 7 ^^...

@Dirk,

Het lijkt me onwaarschijnlijk want ik kan gewoon het bios in en daar kan ik gewoon alles doen dus lijkt me niet dat er iets is met de voeding ;)

Laatst bewerkt:
Ja dat zou ik ook denken.:P
Maar uit ervaring blijkt het soms toch. Omdat hij in het bios veel minder stroom gebruikt dan bij het verder opstarten. Een kapotte voeding kan het dan nog net aan om het bios te tonen
Maar laten we dat als laatste optie bekijken.

(Heb je al geprobeerd om vanaf een windows cd/dvd op te starten?)
edit: ^sorry stond al in je begin post^

Laatst bewerkt:
Ja er komt een wit streepje maar die knippert niet en dan freezed hij weer, hij herstart dus niet ofzo freezed alleen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan