PC start niet volledig? ''Processor''

• Onderwerp starter Onderwerp starter selim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

selim

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Heb mijn cooling eruitgehaald, en uit nieuwsgierigheid heb ik ook even de processor uitgehaald. Vervolgens weer netjes in gedaan.

Als ik nu de pc weer start dan hoor ik wel de processor draaien en de voeding, maar op de beeld komt niks voor. licht blijft oranje i.p.v groen, alle kabels zitten goed vast.

Waar kan het aan liggen. Processor zit goed vast!!!, ???? misschien kortsluiting processor..??

Wie kan me hiermee helpen aub

mail me ff

Denk toch dat de processor niet goed zit... welke socket is dit? Bij een aantal zit aan de zijkant een "hendeltje" dat moet los en omhoog, processor erin laten zakken, an dan weer omlaag, anders staat de cpu OP de kontakten in plaats van erin... en dat werkt niet...... Ook komt het vaker voor dat, als je de cpu er al goed in gezet hebt, je 'm er door het "gemier" bij de montage van de cooler, weer uit de socket trekt.........

In het ergste geval is er een pootje krom of afgebroken.........

Heb je ook weer opnieuw koelpasta tussen het koelblok en de processor gedaan? Niet dat dat deze fout kan veroorzaken, maar wel dat hij er binnen een paar minuten na het opstarten [mogelijk definitief] mee stopt!

Laatst bewerkt:
het is socket 462, ik heb de processor goed in laten glijden vervolgens het hendeltje netjes dicht geklikt. Ik heb ook opgelet op de pootjes zijn allemaal nog recht. Heb de cooler nog niet erop gedaan. met of zonder cooler blijft zelfde.

Denk toch dat de processor niet goed zit... welke socket is dit? Bij een aantal zit aan de zijkant een "hendeltje" dat moet los en omhoog, processor erin laten zakken, an dan weer omlaag, anders staat de cpu OP de kontakten in plaats van erin... en dat werkt niet...... Ook komt het vaker voor dat, als je de cpu er al goed in gezet hebt, je 'm er door het "gemier" bij de montage van de cooler, weer uit de socket trekt.........

In het ergste geval is er een pootje krom of afgebroken.........

Heb je ook weer opnieuw koelpasta tussen het koelblok en de processor gedaan? Niet dat dat deze fout kan veroorzaken, maar wel dat hij er binnen een paar minuten na het opstarten [mogelijk definitief] mee stopt!

Erg link, een cpu zonder koeling laten draaien.....

Je zegt: "hoor ik wel de processor draaien" ..... maar wat hoor je dan? Als je er geen koelblok op hebt, zal ook de cpu ventilator niet aangesloten zijn..... ? Sommige bios heeft een cpu fan detectie, als er geen ventilator aangesloten zit, of de ventilator zit vast, wordt er niet opgestart.......

Processor cooling heeft toch niet 1, 2 invloed bij het opstarten, later misschien wel toch.

Wat ik beetje herinner, toen ik de processor opnieuw in deed hoorde ik een kleintje zo'n schokje, op dat moment was de stroom aan, niet van de pc maar van de verlengkabel, miscchien toen ik de processor opnieuw indeed is er een beschadiging ontstaan van de processor?

Waarom niet, deze moet er meteen op, voordat de pc opgestart wordt.:shocked:

Erpcity

Selim: ik heb de processorkabel gewoon aangesloten die draait gewoon, maar als ik de koelblok met de cooler op de processor vastklik blijft toch het zelfde..

Erg link, een cpu zonder koeling laten draaien.....

Je zegt: "hoor ik wel de processor draaien" ..... maar wat hoor je dan? Als je er geen koelblok op hebt, zal ook de cpu ventilator niet aangesloten zijn..... ? Sommige bios heeft een cpu fan detectie, als er geen ventilator aangesloten zit, of de ventilator zit vast, wordt er niet opgestart.......

toen ik de processor opnieuw in deed hoorde ik een kleintje zo'n schokje, op dat moment was de stroom aan

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er dat moment een beetje statische elektriciteit wat ontladen werd door de processor die je weer wilde inprikken.

Ik zou eens proberen of een buurman eenzelfde processortype heeft en JOUW processor in zijn pc te steken, doet ie het niet dan is jouw processor overleden.....(of moederbord moet processor niet ondersteunen)

komt niks op beeldscherm: ??

Ik Heb Nu Een Nieuwe Moederbord Met Nieuwe Processor Gekocht, Vreemd Genoeg Blijft Alles Hetzelfde, Cooler Blijft Draaien Netjes, Er Komt Niks Op De Beeldscherm Hij Kan Het Gewoon Niet Vinden,kabels Zitten Allemaal Goed, Ook Andere Monitor Geprobeerd.??? Geprobeerd Om De Voeding Te Verwisselen, Maar Helaas Helpt Het Niet. Wie Heeft Een Andere Oplossing Aub....

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er dat moment een beetje statische elektriciteit wat ontladen werd door de processor die je weer wilde inprikken.

Ik zou eens proberen of een buurman eenzelfde processortype heeft en JOUW processor in zijn pc te steken, doet ie het niet dan is jouw processor overleden.....(of moederbord moet processor niet ondersteunen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen "biepjes" bij het opstarten? Zitten alle stekkers van de voeding erin [bij sommige moederboards moet er ook een kleine vierkante stekker midden op het board aangesloten worden].

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Bedankt voor je reactie ik zal het vanavond proberen

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

bijna klaar

er komt nu wat op de beeldscherm, maar krijg de melding WDC ROM MODEL --SABRE--05.01C05, wie weet wat dit is, eerst piep de hardeschijf veel 12 x of zo dan gebeurt er niks, kan geen del of f11 drukken.....

BIOS fout, denk en hoop ik voor je.
Op je moederbord zit een batterij, plat, rond, chromen kleur.
Daar in de buurt (zie handleiding!) moet een jumper zitten.
Wat ook kan echter is: 220v er af, eventueel voeding schakelaar op 0 / uit.

Batterij er uit, uurtje of 4 laten staan, batterij terug er in, dan is je BIOS weer standaard, dan noteren wat er gebeurt, of hij start gewoon door op.

Wat is het merk en type van je moederbord? Dan kan je (ik) zo vinden wat die beep geluiden betekenen.
Geen beeld kan immers ook je videokaart zijn....

er komt nu wat op de beeldscherm, maar krijg de melding WDC ROM MODEL --SABRE--05.01C05, wie weet wat dit is, eerst piep de hardeschijf veel 12 x of zo dan gebeurt er niks, kan geen del of f11 drukken.....

Oh wacht ff, je hebt een Western Digital Caviar disk?
Dan is daar wat mee wellicht. Sluit eerst een andere harddisk aan en vertel of je dan nog een error krijgt en zo ja welke.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan