PC start niet !!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha.Masta-

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hallo,
ik heb net een nieuwe moederbord en nieuwe cpu gekocht. Aangesloten en alles maar hij doet het dus niet. Ik krijg alleen een zwart scherm als ik de pc aan doen en verder gebeurt er niks. Kan iemand mij helpen heb ik iets verkeerds gedaan ofso ??

Ik heb meerdere monitoren en meerdere vga kaarten geprobeert maar nog steeds niks.

Btw:

dit zijn de nieuwe mb en cpu:
Gigabyte MB K8VT800 AMD (socket 754)
AMD Sempron 3000+ 64bits 128Kb (socket 754)

Welkom bij Helpmij

Je hebt het bord wel op afstand houders gezet??en de ATX voeding op het bord aangesloten??

Ik ben ook niet boos:D

Let op: overnieuw beginnen met alleen Moederbord en video kaart en de voeding aangesloten,de rest eraf.

Zo kom je ook in opstart scherm van Bios, en kan je te weten komen of dat het wel doet.
Er na ga je 1 voor 1 alles weer opbouwen.

RAM goed in bedje? CPU fan aan goede connector? Alle stekkers [van de voorzijde]in de goede richting, op de juiste pinnen?

Geplaatst door ErpCity
RAM goed in bedje? CPU fan aan goede connector? Alle stekkers [van de voorzijde]in de goede richting, op de juiste pinnen?

ja alles is wel goed aangesloten.

Even stekker er uit... [erg belangrijk!], batterij eruit, en met de jumper het bios kortsluiten...

Systeemspeaker goed aansluiten en kijken of je beeps/blieps hoort.
Dit probleem komt me bekend voor. Ik was vergeten de 4-pins voeding aan te sluiten :o
Check of deze voeding op het mobo zit, sluit deze zonodig aan.

Vergissing. Zoals je hier kan zien zit er geen 4-pin op het mobo.
Vergeet m'n reactie.

Geplaatst door ErpCity
Even stekker er uit... [erg belangrijk!], batterij eruit, en met de jumper het bios kortsluiten...

Is goed ik zal dat ng ff proberen. Op een andere forum zei ook iemand dat ik de BIOS kon resetten door de batterij er 10 mins ofso uit te halen en dat had is dus ff gedaan maar dat heeft dus nix geholpen !

Ik heb de spec's van het mobo er even op na geslagen.
Alleen de PRO versie van dit mobo blijkt combitabel te zijn met een AMD Sempron 3000+.
De gewone versie niet.

Heb jij toevallig de gewone versie?

Geplaatst door Freakiej
Alleen de PRO versie van dit mobo blijkt combitabel te zijn met een AMD Sempron 3000+.
De gewone versie niet.

sorry ik zou het niet weten. hoe moet ik daar achterkomen ?? ik heb de moederbord weg bij norrod>Gigabyte MB K8VT800 AMD (socket 754)

Geplaatst door Freakiej
De gewone versie niet.

Dat klopt......Dus Moederbord omruilen voor een Pro versie

Vergissing. Zoals je hier kan zien zit er geen 4-pin op het mobo.

Dan zou ik maar eens goed kijken want er zit een 4 pins connector en als je die niet hebt aangesloten zal die niets doen.

Lijkt me sterk dat de sempron er niet op draait dat zou dan zal die altijd nog met een bios update moeten kunnen draaien.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ

Dan zou ik maar eens goed kijken want er zit een 4 pins connector en als je die niet hebt aangesloten zal die niets doen.

Lijkt me sterk dat de sempron er niet op draait dat zou dan zal die altijd nog met een bios update moeten kunnen draaien.

die kleine 4-pin zit er bij mij niet op .

Hoezo die zit er niet op, misschien niet aan je voeding maar wel op moederbord?
Want die types hebben allemaal een 4 pins 12 volt connector op het moederbord en ze draaien allemaal met een sempron.

Geplaatst door SJJ
En dat sempron er op draaid staat HIER als bewijs.;)

Ja mar als hij niet draait kan hij niet van Ver 1 naar Ver 2. denk dat daar het probleem schuild,en zal hij als hij dit wil laten werken het Pro bord nodig hebben,verder heb je gelijk!

Geplaatst door SJJ
Hoezo die zit er niet op, misschien niet aan je voeding maar wel op moederbord?
Want die types hebben allemaal een 4 pins 12 volt connector op het moederbord en ze draaien allemaal met een sempron.

Deze pins bedoel je tog ?
k8vt800board0no.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan