PC start niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Mijn pc start niet. Als ik op de schakelaar druk gaat er iets schakelen lampjes op cd spelele ,brander en floppy gaan aan en uit, dat gebeurd enkele keren , dan gaat de pc piepen 2.5 seconden en gaat alles weer overnieuw. en verder komt hij niet.
Ik heb een nieuwe batterij geplaatst een CR 2032, omdat de datum en tijd stil staan bleef.
Welke richting moet ik het zoeken.

in de richting van je moederbord,

ik weet niet of je de pc even van net stroom hebt gehaald toen je batterijtje ging vervangen,

maar ik zou als ik jouw was even stroom er af halen batterijtje een minuutje eruithalen en kijken wat er gebeurt.

verandert er niets, denk ik dat je moederbord waisted is.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nadat je de batterij geplaatst hebt, heb je wel de juiste instellingen weer ingesteld in je bios? Na het plaatsen van een batterij wordt het bios geresset. Dus je zult je bios weer moeten instellen naar hoe het was.

Hoi,

Nadat je de batterij geplaatst hebt, heb je wel de juiste instellingen weer ingesteld in je bios? Na het plaatsen van een batterij wordt het bios geresset. Dus je zult je bios weer moeten instellen naar hoe het was.

zover komt hij niet eens, geloof ik aan zijn tekst te zien.

Klopt zover kom ik niet eens, wat bedoel je met mobo.
Ik zit te denken aan een los of slecht contakt. Voor twee jaar geleden deed hij het zelfde
dat was ineens over zonder dat er iets aangeedaan was.

1 lange beeb van meer als twee seconden.
Bios : Phoeniks Awart Modular Bios v451pg

Hoi !

1 x lang: geheugenmodule(s) maken geen contact, zijn niet correct geplaatst of zijn defect !

Greetz,

Harry.

Hoi, Harry.

Klopt, helemaal gelijk een geheugenbankje had geen goed contact.
Schoongemaakt en weer inelkaar en doet het weer prima.
Heel hartelijk bedankt voor de adviezen,
Greetz John

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan